معرفی سری 14 گوشی آیفون قیمت آیفون 14 قیمت آیفون 14 پرو

معرفی گوشی موبایل آیفون سری 14

همانطور که می دانید کمپانی اپل یکی از محبوب ترین شرکت های تولید کننده گوشی موبایل هوشمند و لوازم جانبی موبایل می باشد. در هر سال که کمپانی اپل خبری مبنی بر معرفی یک اسمارت فون جدید می دهد، کاربران و طرفداران در هر جای جهان چشم به انتظار این محصول می نشینند. این روزها که بازار گوشی اسمارت فون و پخش لوازم جانبی موبایل داغ شده است، اپل گوشی موبایل جدید خود را در تاریخ 16 سپتامبر 2022 میلادی در بازار عرضه نمود. پس از آخرین مدل آیفون که 13 پرو مکس نام داشت، گوشی موبایل آیفون 14 پا به عرصه رقابت با اسمارت فون های دیگر گذاشت.

از آنجایی که برخی از کاربران و طرفداران این برند مشتاق برای خرید اسمارت فون آیفون 14 می باشند، از این رو با دیجی پخش همراه باشید تا اطلاعات جامعی از این محصول را در اختیار شما عزیزان، بگذارد.

گوشی  آیفون 14 معرفی سری آیفون 14 قیمت گوشی آیفون iphone 14

نگاهی کلی به سری گوشی موبایل آیفون 14

همانطور که می دانید اپل از سری 11 به بعد گوشی های خود را در همین سری با اضافه کردن امکاناتی کوچک و تغییر در نام روانه بازار می کند. سری قبل از آیفون 14 که سری 13 می باشد شامل 4 مدل گوشی بود که در این سری نیز همین تعداد رعایت می شود؛ اما با این تفاوت که سری مینی حذف می شود و جای خود را به مکس می دهد. کمپانی اپل با ببررسی های بیشتر متوجه شد که آیفون های مینی 12 و 13 فروش چندانی نداشته است و چنگی بر دل مخاطبان نزده است. از همین رو در سری 14، گوشی آیفون 14 مکس را به جای مینی تولید کرده است که نام دیگر آن 14 پلاس نیز می تواند باشد. با همین پروسه اپل سری گوشی های کوچک خود را فعلا از خط تولید حذف کرده است.

نحوه تشخیص ایرپاد آیفون تقلبی از اصل

ایفون 14 مکس نسخه پایه ای از سری آیفون ها می باشد که صفحه نمایشگری بزرگتر را دارا می باشد. شایان ذکر است بدانید سری 14 گوشی های آیفون 14، آیفون 14 مکس یا پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس را شامل می شود. مدل های گوشی موبایل آیفون 14 و 14 پرو دارای صفحه نمایشگر 6.1 اینچی و دو مدل دیگر 14 مکس و 14 پرو مکس از صفحه نمایشگر 6.7 اینچی برخوردار هستند.

گوشی  آیفون 14 معرفی سری آیفون 14 قیمت گوشی آیفون iphone 14

طراحی ظاهری اسمارت فون آیفون 14 به چه صورت است؟

در خرید گوشی موبایل ظاهر نیز یکی از معیارها مهم و قابل توجه برای مخاطبان می باشد. از آنجایی که اپل در طراحی های گوشی خود خیلی تفاوتی قائل نمی شود و به تغییرهای جزئی بسنده می کند، سوالی که به ذهن کاربران پس از معرفی گوشی موبایل آیفون 14 شد، این بود که آیفون 14 چه شکلیه؟ آیفون 14 چند دوربینه است؟ از همان ابتدا باید بگویم که آیفون 14 تفاوت چشمگیری با آیفون 13 ندارد و همان طراحی خط صاف را پیروی می کند. چیزی که در این سری فرق کرده است، در قسمت جلوی گوشی و پنل جلو است. البته جالب است بدانید که برخی می گویند کمپانی اپل در طراحی سری 14 آیفون از برخی المان ها و اشکال آیفون 4 الهام گفته است و این طراحی را در گوشی موبایل آیفون 14 دخالت داده است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، در قسمت جلویی گوشی آیفون 14 طراحی های متفاوتی خواهیم دید. این تغییرات می تواند به جایگزینی بریدگی بالای گوشی که در قسمت صفحه نمایشگر است با حفره بیان شود. برخی نیز می گفتند که اپل قرار است ضخامت بیشتری در این سری گوشی های آیفون 14 تحمیل کند و بیرو زدگی دوربین ها را کمتر کند؛ اما این شایه رد شد و این چنین گفته شد که گوشی موبایل آیفون 14 به هان نازکی و ظرافت باقی می ماند و حتی فضای دوربین ممکن است بیشتر شود؛ زیرا دوربین گوشی آیفون 14، 48 مگاپیکسلی است و به فضای بیشتری نیازمند است.

اسمارت فون اپل گوشی  آیفون 14 معرفی سری آیفون 14 قیمت گوشی آیفون iphone 14

متریال استفاده شده در سری 14

همچنین کمپانی اپل در نظر دارد تا جنس و متریال مورد استفاده در اسمارت فون 14 را تغییر دهد و جنس فریم را از تیتانیوم کند. البته جالب است بدانید که هنوز معلوم نیست. که تمامی مدل های این سری از تیتانیوم خواهند بود و یا فقط مدل های گرانبهای آن می باشند. قابل ذکر است بدانید که تیتانیوم از مقاومت بالاتری در برابر خط و خش در مقایسه با فلز برخوردار است. همانطور که گفتیم اپل قرار است برای مدل های پرو در سری 14 از سنسور 48 مگاپیکسلی در دوربین استفاده کند. و همین موضوع باعث بزرگتر شدن دوربین ها می شود. به طور کلی عمده ترین تغییر در سری گوشی موبایل آیفون 14 را می توان فریم دوربین ها و تغییر در ناچ بالای صفحه نمایشگر دانست.

صفحه نمایشگر سری اسمارت فون آیفون 14

پس از انبوهی از انتقادهایی که به سمت کمپانی اپل بابت صفحه نمایشگرهای آن شد. این شرکت در مدل های پرو نرخ نوسازی 120 هرتزی را به صفحه نمایش آن ها اضافه نمود که بسیار باکیفیت بودند. سوالی که برای ما پیش می آید این است که در این سری و امسال چه تغییراتی در سری 14 در صفحه نمایشگر خواهیم دید؟

در واقع چیزی که مشخص است این است که اپل نرخ نوسازی 120 هرتزی را به گوشی های موبایل آیفون 14 پرو مکس و مکس اضافه نمود. و این کیفیت را برای پرچمداران خود کنار گذاشته است و آیفون 14 از نمایشگر 60 هرتزی برخوردار است.

معرفی سری 14 گوشی آیفون قیمت گوشی اپل 14 قیمت آیفون 14 پرو مکس

شارژدهی و باتری گوشی آیفون های سری 14

باتری و میزان شارژدهی همیشه یکی از نقطه ضعف های گوشی های آیفون به حساب می آمد و اکثر کاربران از این موضوع گلایه داشتند. از سری آیفون 11 به بعد این نقطه ضعف به نقطه قوت تبدیل شد و بسیار از نظر باتری پیشرفت کرد. حتی می توان اشاره کرد که آیفون 13 پرو مکس در بسیاری از تست ها از نظر باتری در مقام اول ایستاد. و به عنوان یکی از پرچمداران جهان از دیدگاه باتری شناخته شد. کمپانی اپل هر ساله تمامی تلاش خود را می کند. تا بهبود بخشیدن به تراشه و همچنین بهینه سازی سیستم عامل خود، باتری و شارژدهی خود را قوی تر کند. که این نمونه در سری 14 آیفون نیز قابل مشاهده است.

یکی از چیزهایی که برخی کاربران آن را نقطه ضعف می دانند، درگاه شارژ این گوشی است. آیفون از اولین گوشی های خود از پورت لایتنینگ پشتیبانی می کرده است. و حتی با عرضه سری آیفون 14 هم آن را حذف نکرده است و تنها کمی آن را از نظر کیفیت قوی تر کرده است. همچنین شایعات مبنی بر اضافه کردن پورت تایپ سی Type-C را به کل رد کرد.

قیمت گوشی های آیفون سری 14

قیمت های گوشی موبایل آیفون سری 14 که در 16 سپتامبر در بازار عرضه شد به شرح زیر است:

  • آیفون 14 قیمتی 799 دلاری دارد.
  • آیفون 14 مکس قیمتی 899 دلاری دارد.
  • ایفون 14 پرو نیز 1099 دلار است.
  • ایفون 14 پرومکس 1199 دلار است.

کلام پایانی

در نهایت گوشی آیفون سری 14 در 16 شهریور روانه بازار شد و به دست طرفداران و خریداران خود رسید. می توانید با مقایسه مدل های سری 14 آیفون تصمیم خود را برای خرید بگیرید. همچنین می توانید برای تهیه لوازم جانبی گوشی موبایل آیفون به محموعه معتبر دیجی پخش، پخش کننده لوازم جانبی موبایل عمده مراجعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *