معرفی قابلیت های نسخه جدید سیستم عامل آیفون

قابلیت های جدید iOS 16 و معرفی آن برای گوشی های آیفون

کمپانی اپل از جدیدترین مدل iOS خود که iOS 16 است رونمایی کرد. این نسخه قابلیت های بسیاری دارد که از گوشی موبایل هوشمند آیفون 8 به بعد پشتیبانی می کند. سیستم عامل های آیفون همیشه با قابلیت های بسیاری به بازار عرضه می شود و یکی از جذاب ترین بخش های این کنفرانس می باشد. جالب است بدانید که این نسخه چندین وقت نیست که رونمایی شده است؛ اما اپل همچنان برای نسخه های قدیمی خود که 5 یا 6 سال پیش نیز تولید شده اند، این سیستم عامل را فعال نموده است.

معرفی قابلیت های نسخه جدید سیستم عامل آیفون ios 16

همانطور که می دانید قبل از این نسخه گوشی های ایفون از نسخه iOS 15 بهره می بردند و این نمونه در جریان WWDC معرفی شد. این نسخه نیز با قابلیت های جدید و با کیفیت پا در عرصه گوشی های موبایل آیفون گذاشت و از استقبال بسیار کاربران مواجه شد. شایان ذکر است بدانید که 85 درصد از مردم از نسخه iOS 15 استفاده می کردند. حالا کمپانی اپل انتظار دارد که استقبال کاربران مجددا به همین شکل و میزان باشد. در ادامه دعوت می کنم با دیجی پخش همراه باشید تا از قابلیت های نسخه iOS 16 صحبت نماییم.

تاریخ عرضه iOS 16

حدودا بعد از معرفی گوشی موبایل هوشمند آیفون 13، اپل تصمیم گرفت از از سیستم عامل iOS 15 خود رونمایی نماید. در نهایت این نسخه پس از آیفون 13 و در شهریور 1400 که مصادف با سپتامبر 2021 می باشد رونمایی شد و در دست کاربران قرار گرفت. امسال نیز همین روند را در پیش داریم. همینچند روز پیش بود که آیفون 14 رونمایی و برای طرفداران به منظور خرید وارد بازار شد. دقیقا چند روز پس از روانه شدن آیفون 14 که در شهریور 1401 بود، سیستم عامل اندروید iOS 16 نیز در دسترس کاربران با قابلیت های جدید خود قرار گرفت.

معرفی نسخه جدید آیفون برای گوشی های آیفون

شایان ذکر است بدانید که کمپانی اپل قبل از انتشار نسخه اصلی این سیستم عامل، نسخه بتا را روانه بازار نمود تا علاقندان بتوانند به صورت آزمایشی در ابتدا از آن استفاده نمایند.

معرفی گوشی های آیفون سری 14

 گوشی های موبایل آیفون سازگار با نسخه iOS 16

در وهله با یکی از بزرگترین ویژگی های اکوسیستم اپل بایستی آشنا بشوید که آن تعهد طولانی مدت این شرکت نسبت به ارائه به روز رسانی های نرم افزاری می باشد. برای نمونه اسمارت فون آیفون 6s در سال 2015 روانه بازار شد و از سیستم عامل نسخه iOS 15 پشتیبانی می کند. در جدول زیر می توانید گوشی های آیفونی که از iOS 16 پشتیبانی می کنند را مشاهده نمایید:

ایفون های سازگار با iOS 16ایفون های سازگار با iOS 16
آیفون 8آیفون 12
ایفون 8 پلاسایفون 12 مینی
آیفون Xایفون 12 پرو
ایفون XRآیفون 12 پرومکس
آیفون XSایفون 13
آیفون XS MAXآیفون 13 مینی
ایفون 11آیفون 13 پرو
آیفون 11 پروایفون 13 پرومکس
آیفون 11 پرومکسآیفون 14
ایفون 14 مکسآیفون 14 پرو
آیفون 14 پرومکس 

 

قابلیت های جدید iOS 16

از آنجایی که در سال پیش کرونا بسیار همه گیر و گسترده بود و مردم ملزم به استفاده از ماسک بودند،کمپانی اپل در نسخه iOS 15 قابلیت هایی همچون فیس تایم باکیفیت برای سیستم عامل iOS و اندروید را و همچنین قابلیت آنلاک شدن گوشی با ماسک را به این نسخه اضافه نمود. در این نسخه و سال 2022 کاربران و طرفداران آیفون بیشترین تغییر و افزایش کیفیت را در بخش قابلیت ها و لاک اسکرین مشاهده خواهند کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این قابلیت ها بیشتر آشنا شویم.

ios 16 با قابلیت های جدید

طراحی جدید لاک اسکرین با پشتیبانی از ویجت

همانطور که در بالا اشاره کردیم بیشترین تغییر و بهبود کیفیت را بدون شک می توان در ظاهر و طراحی لاک اسکرین گوشی های آیفون با نسخه iOS 16 دانست. در این نسخه شما می توانید با نگه داشتن انگشت خود بر روی صفحه اسمارت فون از فلیترهای رنگی استفاده کنید، ظاهر گوشی را شخصی سازی کنید و یا می توانید فونت زمان را تغییر دهید. اپل می گوید شما می توانید میلیون ها ویجت گوناگون را بر روی لاک اسکرین اضافه نمایید و همچنین چندین لاک اسکرین جدید درست کنید.

قابلیت Focus نیز می‌تواند در iOS 16 به لاک اسکرین اضافه شود تا کاربران با سوایپ انگشت و انتخاب لاک اسکرین دلخواه، به اپلیکیشن‌هایی چون تقویم، ایمیل،Messages  و سافاری دسترسی داشته باشند.

تصاویر پس زمینه یا بک گراند

همانطور که می دانید هر گوشی موبایلی با هر سیستم عاملی دارای یک اپلیکیشن مخصوص تصاویر پس زمینه و بک گراند می باشد. اپل در نسخه iOS 16 تصاویر بسیار زیادی بر روی این اپلیکیشن اضافه کرده است و تغییرات بسیار قابل توجهی اعمال نموده است. همچنین در این نسخه قابلیتی اضافه شده است که شما می توانید با زدن گزینه Photo Suffle بک گراند خود را با زدن ضربه انگشت به صورت روزانه تغییر دهید. همچنین گالری به شما با ثبت بهترین تصاویر کاربر با استفاده از Suggested Photos برای انتخاب تصویر زمینه برای لاک اسکرین شما کمک می نماید.

معرفی قابلیت های نسخه جدید سیستم عامل آیفون

قابلیت ویرایش و دیلیت پیام در iMessge

در اپلیکیشن iMessge که برنامه اصلی نسخه های iOS می باشد، امکان ویرایش و ادیت کردن پیام ها و حذف آن ها وجود دارد. این قابلیت در iOS 16 اضافه شده است و همچنین می توانید شما پیام ها را در حالت خوانده نشده بگذارید تا بتوانید در وقت مناسب آن را جواب دهید. همچنین یک قابلیت به اسم SharePlay اضافه شده است که شما می توانید همزمان هم به تماشای فیلم بپردازید و هم موسیقی را پلی کنید.

بهبود نمایش اعلانات (نوتیفیکیشن ها)

یکی دیگر از قابلیت هایی که به iOS 16 اضافه شده است این است که نوتیفیکیشن ها به صورت منظم تری در صفحه لاک اسکرین به نمایش در می آیند. در نسخه های قبلی هر چقدر اعلانات برای گوشی های آیفون ارسال می شد، به صورت ردیفی می آمدند و باعث شلوغی صفحه می شدند. در این نسخه به صورت منظم تر و زیر هم به نمایش در می آیند.

قابلیت های جدید ios 16 لاک اسکرین

اجرای تناسب اندام بر روی آیفون بدون اپل واچ

تا قبل از ارائه این نسخه کاربران برای استفاده از اپلیکیشن تناسب اندام باید اپل واچ داشته باشد. خبر خوب برای کسانی که از نسخه iOS 16 استفاده می کنند این است که می توانند از قابلیت های نرم افزار تناسب اندام بدون نیاز داشتن به اپل واچ بهره ببرند. این حسگرها می توانند تعداد قدم های برداشته شده، مسافت طی شده، تعداد پله های بالا رفته و تمرین های انجام شده برای فیتنس را ردیابی نمایند. همچنین با استفاده از این نرم افزار می توانند میزان کالری روزانه شما را حدس بزنند.

بسیاری از قابلیت های دیگر

نسخه iOS 16 فقط به این قابلیت ها خلاصه نمی شود و بسیاری دیگر از قابلیت های دیگر با کیفیت بالاتر را می توانید در این نسخه مشاهده نمایید. اقداماتی همچون پرداحت قسط بانکی برای آمریکایی ها، اضافه شدن پسورد برای افزایش امنیت، قابلیت اضافه کرد تا 15 مقصد به گوگل مپس، قابلیت اضافه کردن ایموجی به پیام ها، ارسال خودکار پیام بدون نیاز به تایید، اضافه شدن قابلیت یادآوری مصرف داروها و همچنین اضافه شدن Quick Not.

همچنین دو قابلیت دیگر شامل این است که اگر گوشی شما دریاید که شما در معرض خشونت خانگی هستید. با زدن یک دکمه داده های شما را از گوشی موبایل آیفون حذف می کند. همچنین برای افراد نابینا قابلیتی طراحی شده است که چند قدم مانده به مقصد، قدم های مانده را مسیریابی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *