تراشه دیمنسیتی 9200 مدیاتک

معرفی تراشه دیمنسیتی 9200

همانطور که می دانید کمپانی مدیاتک سازنده تراشه بوده است و امروز از تراشه دیمنسیتی 9200 رونمایی کرد. این تراشه یکی از پرچم داراها و قدرتمندها خواهد بود. که ویژگی های جدیدی را وارد بازار گوشی موبایل برای اولین بار می کند. برای اینکه بخواهید با این ویژگی ها آشنا شوید با دیجی پخش، مرکز پخش لوازم جانبی موبایل عمده همراه باشید.

اولین ویژگی های در دنیای موبایل با تراشه دیمنسیتی 9200

در ابتدا باید بدانید که اولین تراشه ای که در دنیا به هسته Arm Cortex-X3 مجهز شده است، تراشه دیمنسیتی 9200 می باشد که دارای فرکانسی 3.05 گیگاهرتزی است. معماری این تراشه بر اساس ARMv9 طراحی و توسعه پید کرده است. پردازنده این تراشه از سه هسته Arm Cortex-A715 بهره می برد که با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز فعالیت می کند. 4 هسته Arm Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز هم روی پردازنده تراشه دیمنسیتی 9200 مشاهده خواهد شد. شایان ذکر است بدانید که این تراشه با نسل دوم تکنولوژی چهار نانومتری شرکت TSMC تولید شده است.

معرفی مشخصات تراشه 9200 مدیاتک تراشه دیمنسیتی

دومین نمونه از ویژگی های اولیه این تراشه را در پردازنده گرافیکی مشاهده خواهیم کرد. تراشه دیمنسیتی 9200 به پردازنده گرافیکی Immortalis-G715 مجهز می شود که از سخت افزاری به نام Ray-Tracing برخوردار می باشد. شایان ذکر است بدانید این ویژگی برای اولین بار در دنیای تکنولوژی موبایل مشاهده خواهد شد.

این پردازنده گرافیکی پرچم‌ دار مشخصاتی همچون Variable Rate Shading یا VRS و ARM Fixed Rate Compression یا AFRC را  دارا می باشد و سرعت یادگیری ماشینی را نیز دو برابر می نماید.

شرکت مدیاتک از نسل ششم AI Processing Unit یا همان APU 690 برخوردار است. فعالیت APU این تراشه در مقایسه با مدل قبلی به میزان 35 درصد بهبود یافته است.

از دیگر ویژگی های این تراشه پرچم دار

تراشه دیمنسیتی 9200 از نمونه رم های بسیار قوی LPDDR5X و از حافظه‌های USF 4 پشتیبانی می‌ نماید.

تراشه جدید شرکت مدیاتک از وضوح تصویر تا 5K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، وضوح WHQD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و Full HD با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز نیز بهره می برد که بسیار بالا و باکیفیت می باشد. این تراشه پرچم دار از وای-فای ۷ با سرعتی تا ۶٫۵ گیگابیت برثانیه پشتیبانی می نماید. از دیگر مشخصات تراشه دیمنسیتی 9200 برخورداری از بلوتوث 5.3 می باشد. تراشه دیمنسیتی ۹۲۰۰ The Imagiq 890 IPS را دارا می باشد که به صورت پیش‌فرض از RGBW برخوردار است و ۳۴ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می نماید. کمپانی مدیاتک دارای تکنولوژی به نام eXtreme Power Saving می باشد که بر اساس هوش مصنوعی اجرا می شود. این تکنولوژی 30 درصد از انرژی را صرف جویی می نماید.

خوشبختانه اولین گوشی‌ های موبایل با تراشه دیمنسیتی 9200 در اواخر سال 2022 راهی بازار خواهند شد. چیزی تا پایان سال 2022 نمانده است.

معرفی ویژگی های تراشه دیمنسیتی 9200 کمپانی مدیاتک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *