شرکت شیائومی شرکت mi

پاور بانک شیائومی – نحوه تشخیص تقلبی بودن آن

در چند سال اخیر شرکت شیائومی با ساخت و تولید گوشی موبایل و انواع لوازم جانبی جای خوبی میان کاربران و سازندگان تولید پیدا کرده است. کیفیت بالا و قیمت تقریبا مناسبی که دارد درصد استفاده و خرید از محصولات شیائومی را افزایش داده است. پاور بانک شیائومی یکی از محصولات این شرکت است که هم کیفیت خیلی بالایی دارد و هم محبوبیت بسیاری میان کاربران در سراسر دنیا. متاسفانه با افزایش محبوبیت پاور بانک شیائومی برخی تولید کنندگان متفرقه شروع به ساخت و توزیع مدل تقلبی و فیک آن در بازار کرده اند. بسیاری از مردم هستند که یک پاور بانک شیائومی با قیمت اصل و اورجینال آن می خرند اما در نهایت متوجه تقلبی بودن آن می شوند. در اینجا چند نکات درباره تشخیص پاور بانک تقلبی برایتان آورده ایم.

پاور بانک شیائومی خرید پاور بانک شیائومی

پاور بانک شیائومی رسمی و اصلی شرکت شیائومی

شرکت رسمی شیائومی تنها پاور بانک های خود را در 6 ظرفیت در بازار ارائه می کند :

  • 5000 mAh شیائومی
  • 5/200 mAh شیائومی
  • 10000 mAh شیائومی
  • 10/400 mAh شیائومی
  • 16000 mAh شیائومی
  • 20000 mAh شیائومی

این 6 ظرفیت، تولید رسمی شرکت شیائومی است. اگر ظرفیتی غیر از این 6 مورد در فروشگاه های لوازم جانبی موبایل پیدا کردید یقین داشته باشید که جعلی است. توجه داشته باشید که در بین این 6 مورد ظرفیت های 5/200 و 10/400 توقف تولید شده اند و به سختی می توانید در بازار پیدا کنید.

موارد تشخیص پاور بانک شیائومی اصلی از تقلبی

در بین شرکت های متفرقه که به تولید پاور بانک تقلبی این برند پرداختند، برخی از نکات اصلی بودن آن را در ساخت اعمال می کند اما در نهایت در تست های تشخیص شکست می خورند.

تشخیص پاور بانک اصلی و تقلبی شیائومی

  • کد 20 رقمی بر روی بسته بندی

این مورد اولین و ساده ترین راه تشخیص است. پاور بانک Mi غیر اصل هم این مورد را دارد اما کاملا با اورجینال آن متفاوت است.

قالب اصلی و اورجینال پاور بانک شیائومی یک برچسب روی بسته بندی آن دارد که با خراش دادن آن یک کد 20 رقمی پیدا می شود. وقتی این کد را داخل سایت رسمی شرکت شیائومی وارد کنید به شما اصل بودن محصولی که خریده اید را مشخص می کند.

مدل فیک آن این عدد را دارد اما به حالت برچسبی که خراش بدهید نیست. یک عددی روی بسته بندی آن موجود است تا در هزینه ها صرفه جویی کنند.

  • طول و نام تجاری آن در کابل شارژ USB

در پاور بانک شیائومی اصل و اورجینال یک کابل شارژ USB موجود می باشد که هیچ خبری از نوشتن اسم شیائومی یا MI نیست. این کابل که در محصول اصل و رسمی  قرار می گیرد طولی حدود 13 اینچ دارد و در هر دو سمت سوکت علامت رعد و برق است که به معنی شارژ کردن است. اگر اسمی از نام تجاری شیائومی روی کابل دیدید دریابید که جعلی است. تولید کنندگان تقلبی این کار را می کنند چون اغلب مردم وقتی اسمی از برند روی جعبه یا کابل محصول می بینند گویا به اصل بودن آن فکر می کنند اما اینطور نیست.

کابل پاور بانکی شیائومی اصلی و تقلبی

  • شارژ عبوری پاور بانک شیائومی

شارژر عبوری فقط قابلیتی است که در پاور بانک شیائومی اصل پیدا می شود. شارژ عبوری به این معناست که پاور بانک حین شارژ کردن خود می تواند گوشی موبایل را نیز شارژ کند. این قابلیت فقط در نمونه اورجینال و رسمی آن پیدا می شود.

نمونه تقلبی آن به  هیچ عنوان این قابلیت را ندارد و فقط زمانی که خود پاور بانک مشغول نیست می تواند گوشی موبایل را شارژ کند.

  • چراغ های LED پاور بانک

چراغ های LED پاور بانک شیائومی اصل همیشه کار می کنند و وقتی شما آن را با نگه داشتن دکمه پاور خاموش می کنید می روند. در غیر این صورت همیشه روشن و در حال کار کردن هستند. در نمونه های فیک آن چراغ های LED موجود بر روی دستگاه چشمک میزنند و اگر شما دکمه پاور را فشار دهید مجدد چشمک می زنند.

نشانگر led پاور بانک

  • نام تجاری در پورت USB

نام تجاری MI شیائومی بر روی پورت USB نمونه های اصلی آن در سایز کوچک حک می شود. می توانید آن را با کمک یک نور زیاد یا در نور خورشید معمولی ببینید. این مورد در حال حاضر در پاور بانک Mi با ظرفیت 20000 است و نمونه تقلبی آن ندارد.

خلاصه

در حال حاضر فروشگاه لوازم جانبی موبایل اغلب پاور بانک Mi را به دلیل درخواست بالای کاربران موجود دارند. شما فقط باید از اصل بودن آن مطلع شوید. نمونه های بالا نکات ساده اما کاربردی برای تشخیص پاور بانک شیائومی است. همکاران محترم لوازم جانبی موبایل می توانید پاور بانک های شیائومی را از فروشگاه عمده دیجی پخش خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *