انوع هدفون گیمینگ و بازی

چگونه یک هدست گیمینگ انتخاب کنیم ؟

هدست گیمینگ راه حلی مفید وکاربردی برای تمام نیاز های صوتی شما هنگام بازی کردن است. در بازار انواع مدل های هدست گیمینگ با کیفیت و طراحی های مختلف موجود است اما مانند هر وسیله و فناوری دیگر مدل های مازاد آن در بازار بسیار است که همه ی آن ها ارزش خرید ندارند. برای انتخاب یک هدست گیمینگ خوب و مرغوب که مطمئن شوید هزینه پرداختی در قبال آن منطقی است چند راه وجود دارد. در اینجا ما لیستی برای شما تهیه کرده ایم تا بعد از مطالعه آن تصمیم بهتری در خرید هدست گیمینگ بتوانید بگیرید.

خرید انواع هدفون و هدست گیمینگ

چند  روش برای انتخاب یک هدست گیمینگ با کیفیت

  • هدست گیمینگ سیمی و بی سیم
  • کیفیت ساخت
  • عایق صدا
  • صدای فراگیر
  • میکروفون
  • زیبایی شناسی

نوع اتصال

کاربران باید با توجه به نیاز مورد نظر خود یک اتصال مناسب را انتخاب کنند. هر دو نوع اتصال بیسیم و سیمی مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب یک اتصال درست بسیار برای بازی ای که انجام می دهید تاثیر گذار است. در اینجا نکات اولیه هر یک از این اتصال ها در هدست گیمینگ را می بینیم.

هدست گیمینگ سیمی

این مدل هدست ها اصولا توسط یک کابل به دستگاه مورد نیاز شما وصل می شوند و صدا را پخش می کنند. پورت این کابل اغلب جک 3.5میلی متری یا درگاه های USB هستند.

مزایای هدست گیمینگ سیمی

  • این مدل هدست گیمینگ سیمی اصولا به نسبت وایرلس آن قیمت پایین تری دارند و برای مبتدی ها و کسانی که بودجه کمی دارند بسیار مناسب است.
  • کاربران دیگر نیازی نیست نگران شارژ و باتری هدست خود باشند و گیم را نصفه و نیمه تمام کنند. شما همراه با کابل به دستگاه خود وصل می شوید و یک استفاده ی بی نهایت و شیرین را تجربه می کنید.
  • برخی از کاربران از وصل نشدن هدفون بلوتوثی خود به دستگاه بازی شان شکایت دارند. این نگرانی برای هدست های سیمی شامل نمی شود. شما می توانید بدون نگرانی و نا امیدی در وصل نشدن بلوتوث خود به گیم خود ادامه دهید.

معایب هدست گیمینگ سیمی

  • این مدل سیمی بیشتر در معرض آسیب دیدگی و خراب شدن است. کابل اتصال به دلیل سیمی بودن گره می خورد و همین باعث پارگی و فرسودگی آن در طول استفاده می شود.
  • مدل سیمی بودن به شما محدودیت حرکتی می دهد. وقتی می خواهید از هدفون خود استفاده کنید باید در همان محل که گیم می کنید ثابت بمانید و نزدیک دستگاه خود باشید.

هدست گیمینگ بی سیم و وایرلس

هدست وایرلس هدست بیسیم هدفون بی سیم هدست بلوتوثی

این نوع اتصال دقیقا برعکس مدل سیم دار است و محدود به کابل و سیم نمی شود. شما می توانید با فناوری بلوتوث به دستگاه گیرنده وصل و کانکت شوید و به راحتی استفاده کنید.

مزایای هدست وایرلس

  • محدودیت مکانی ندارید. شما می توانید هنگام بازی تحرک داشته باشید و هر موقعیتی که می خواهید را داشته باشید؛ البته باید در محدوده ای که هدست شما بلوتوث را پشتیبانی می کند باشید.
  • با توجه به موقعیتی که در دنیا داریم هر روز به سوی پیشرفته تر شدن حرکت می کنیم. بی سیم بودن وسایل برقی هم از این قائله مستثنا نیست و چه کسی می داند در آینده آیا سیم و کابلی در لوازم جانبی موبایل است یا حذف شده ؟ هدست وایرلس شانس بیشتری در آینده دارد.

معایب هدست گیمینگ بیسیم

  • هدفون های وایرلس نیاز به شارژ هنگام تمام شدن باتری خود دارند. شما باید زمان شارژ شدن هدفون خود منتظر باشید و این کمی برای گیمر ها سخت است مگر اینگه مدل های خیلی گران که بسیار پیشرفته و عمر باتری بیشتر دارند را تهیه کنید.
  • قیمت هدست های وایرلس کاملا متفاوت است. شما می توانید قیمت های ارزان تر را پیدا کنید اما نمی توانید انتظار یک کیفیت بالا را داشته باشید. سازندگان هدست گیمینگ وایرلس بسیار بر کیفیت توجه می کنند در مقابل قیمت هم افزایش پیدا می کند.

کیفیت ساخت

کیفیت ساخت یکی از مهم ترین اولویت شما باید در انتخاب هدست گیمینگ باشد. دوام و راحتی هنگام بازی کردن بسیار مهم و قابل توجه است. زمان استفاده از هدست برای بازی کردن بسیار بالا است و ساعت ها از آن استفاده می کنند. این استفاد طولانی مدت و همچنین مداوم باعث فرسودگی سریع تر هدفون می شود از این رو باید کیفیت ساخت بالایی داشته باشد. کیفیت ساخت بالا در هدست گیمینگ به شما کمک می کند تا برای استفاده طولانی مدت تجربه راحت تری داشته باشید. اگر می خواهید یک هدست گیمینگ خوب تهیه کنید و در قبال آن هزینه زیادی را پرداخت کنید، از موارد زیر آگاه باشید:

  •  برای گیم مناسب باشد.
  • به مفصل گردن آسب نرساند.
  • در طولانی مدت به شنوایی گوش مشکل نرساند.
  • وزن زیادی نداشته باشد.
  • سال های زیادی از آن استفاده کنید.

عایق صدا

سیستم تنظیم صدا در هدفون

عایق بندی صدای ضعیف می تواند هنگام بازی کردن شما را دچار مشکل کند و تاثیر منفی در کیفیت صدا داشته باشد. جداسازی صدای غیرفعال، که معمولاً به عنوان تنها جداسازی نویز شناخته می‌شود، اصطلاحی است که برای توصیف هدست‌ هایی استفاده می‌شود که با استفاده از طراحی فیزیکی صدا را از منابع خارجی مسدود می‌کنند. یکی از ویژگی‌های رایج در میان هدست‌های گیمینگ با ویژگی‌های عایق‌بندی خوب، پشت بسته و چسباندن محکم است، به‌ویژه در اطراف گوشواره‌ها و هدبندها، زیرا هر دو به ایمن‌سازی مهر و موم و جداسازی صداهای محیط کمک می‌کنند.

صدای فراگیر

صدای فراگیر شنوایی همه جانب و دقیق را به گیمر ها ارائه دهد و یک مزیت خاصی به آن ها می دهد. استریو، فراگیر مجازی، صدای سه بعدی اصطلاحاتی که هنگام خرید هدست گیمینگ با آن ها مواجه می شوید. یک هدست استریو صدا را از بلندگوهای چپ و راست پخش می کند. در همین حال، یک هدست فراگیر مجازی همان صدا را تغییر می‌دهد به طوری که به نظر می‌رسد صدا از بلندگوها یا کانال‌های چند جهتی می‌آید. در نهایت، صدای سه بعدی یا صدای سه بعدی وجود دارد، یا به عنوان “صوت فضایی” نیز شناخته می شود، و در هدفون، صدا دست کاری می شود تا به نظر برسد که کاربر صدا را دقیقاً از جایی که از نظر بصری در زندگی واقعی باید باشد می شنود.

میکروفون

هدست گیمینگ میکروفون دار

میکروفون برای گیمر ها و کسانی که استریم هم می کنند بسیار ویژگی مهمی است که باید به آن توجه کنند. هنگام خرید هدست برای میکروفون آن باید دنبال موارد زیر باشید.

  • حذف نویز کنسلینگ برای بهبود ANC
  • وضوح صدا و ایزوله سازی صدای بیرون
  • قابلیت بی صدا یا سایلنت کردن صدای خود برای حریم شخصی

زیبا شناسی

همه ی مردم وقتی برای چیزی هزینه پرداخت می کنند حتما به طراحی و زیبایی آن فکر می کنند. بدون شک اکثر گیمر ها داخل خانه کار می کنند از این رو به ظاهر و زیبایی هدست گیمینک خود اهمیت می دهند. طراحی و شکل های متفاوتی در بازار برای خرید وجود دارد. این انتخاب کاملا به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد.

سخن آخر

وقتی حرف از خرید هدست گیمینگ به وسط می آید همه ی فکر ها به سمت قیمت آن می رود. قیمت نکته مهمی است اما اولویت برای ثابت کردن کیفیت خوب نیست. با تمام تحقیقاتی که انجام شد و نکاتی که در انتخاب هدست گفته شد امیدوارم بتوانید یک تصمیم درست بگیرید و قطعا می گیرید. سایت دیجی پخش در خرید انواع هدست و هدفون به شما کمک میکند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *