خرید پاور بانک و نکاتی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید!

امروزه با وجود تنوع زیاد در بازار خرید پاور بانک را برای کاربر سخت می کند. با وجود این پیچیدگی ها ممکن است شما پاور بانکی تهیه کنید که برای نیاز شما مناسب نباشد یا حتی مبلغی بپردازید که از آن ویژگی استفاده نکنید پس قبل از خرید پاور بانک باید با تمام مشخصات این محصول آشنا شوید سپس اقدام به خرید کنید. با مطالعه این مقاله می توانید پاور بانک موردنظر خود را تهیه کنید.

انواع Power Bank متفاوت

 

در مرحله اول با پاور بانک و کارآیی آن آشنا شوید.

پاور بانک چیست و چه کاربردی دارد ؟

پاور بانک یک شارژر قابل حمل است که جریان برق را به باتری گوشی وارد می کند. این محصول برای شارژ کردن گوشی موبایل، اسپیکر، هدفون و هر وسیله ای که سیم با پورت USB دارد را پشتیبانی می کند. پاور بانک از سایز توسط گرفته تا پاور بانک های جیبی در بازار عرضه شده اند.

انواع پاور بانک ها

پاور بانک مخصوص گوشی و تبلت

این مدل پاور بانک ها مخصوص شارژ کردن گوشی و تبلت هستند و جریان برق متناسب با ظرفیت باتری این محصولا را تامین می کنند پس باید درنظر گرفت که با این مدل نباید لپ تاپ خود را شارژ کرد.

خرید پاور بانک Power Bank ارزان

 

 

Power Bank مخصوص لپ تاپ

شما برای شارژ کردن لپ تاپ خود به یک پاور بانک با ولتاژ بین 16 تا 20 ولت دارید پس باید یک پاور بانک که مناسب برای شارژ کردن باتری حجیم و بزرگ لپ تاپ است را انتخاب کنید. خرید پاور بانک لپ تاپ برای دستگاهی که قیمت بالا دارد بسیار مهم است پس در خرید خود این نکته را در نظر بگیرید تا باتری لپ تاپ دچار مشکل نشود.

 

Power Bank خورشیدی

نام دیگر این پاور بانک سولار است که برای افراد دوستدار طبیعت و همچنین کسانی که زمان زیادی را در سفر های بیرون شهری سپری می کنند مناسب است. چرا که این دسته از پاور بانک ها از انرژی خورشیدی برای شارژ دستگاه تان استفاده می کند و می تواند به شما تمام نشدن شارژ گوشی تان را گارانتی کند.

Power Bank solar

 

Power Bank هوشمند

خروجی ولتاژ و جریان برق این مدل کالا با توجه به گوشی موبایل شما قابل کنترل و تنظیم است. ایمنی این مدل پاور بانک به علت هوشمند بودن خود در سطح بالایی قرار دارد و به باتری شما آسیب کمتری وارد می کند.

Power Bank بی سیم

این مدل کالا دیگر نیاز به یک سیم و رابط برای شارژ کردن ندارد. فقط کافیست دستگاه شما مجهز به شارژ وایرلس باشد پس به راحتی می توانید گوشی خود را بر روی این پاور بانک قرار دهید و تا شارژ شدن منتظر باشید. نام دیگر پاور بانک بی سیم وایرلس است. در خرید پاور بانک به سیمی یا بی سیم بودن آن توجه کنید.

پاور بانک بیسیم پاور بانک بی سیم پاور بانک وایرلس

 

پاور بانک مخصوص ماشین

در بازاز یک سری پاور بانک ها هستند که بسیار ولتاژ بالا هستند و جریان برق زیادی را می توانند عبور دهند. ان مدل برای روشن کردن باتری ماشین زمانی که باتری ماشین نیاز به شوک دارد استفاده می شود پس به هیچ عنوان برای گوشی استفاده نکنید.

پاور بانک ضد ضربه و ضد آب

شاید اسم این مدل را شنیده باشید و با خود بگویید پاور بانک را برای چه داخل آب ببریم ؟ اما این کالا برای گردشگرانی ساخته شده است که در حین سفرشان باید از آب و دریاچه ای عبور کنند، پس مسلما وسایل شان همراهشان است. این مدل در چنین شرایطی آسیب نمی بیند و اکثر آن ها یک چراغ قوه دارند ک برای عبور در شب بسیار مناسب است.

پاور بانک ضدضربه و ضدآب پاور بانک چراغ قوه دار

 

بعد از دانستن مدل های مختلف این کالا حالا سوالاتی برای کاربران به وجود می آید که آن ها را برای شما شرح می دهیم.

من با یک پاور بانک چند بار می توانم گوشی را شارژ کنم ؟

هر پاور بانک میزان ظرفیت متفاوتی دارد از 3000 گرفته تا پاور بانک های 40000 هزار. پاور بانک ها بر اساس ظرفیت خود و ظرفیت باتری گوشی موبایل مورد نظر شروع به شارژ می کنند. برای مثال یک پاور بانک با ظرفیت 20000 یک گوشی با ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر را تنها 3 بار شارژ می کند. اگر یک محاسبات ریاضی انجام دهید به 4 بار می رسید اما این دفعات به ظرفیت اسمی و واقعی بر می گردد.

ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی به چه معناست ؟

در خرید پاو بانک ظرفیت آن را به شما گفته یا روی خود محصول می نویسند. این ظرفیتی که روی کالا نوشته می شود ظرفیت اسمی است. به طور مثال یک پاور بانک 20000 هزار در واقعیت 16000 هزار ظرفیت برای شارژ دارد، این 16000 هزار ظرفیت واقعی آن است. این کم شدن ظرفیت به این علت است که 10 الی 20 درصد از انرژی باتری به هدر می رود پس هنگام خرید به این نکته توجه کنید.

ظرفیت پاور بانک به چه معناست ؟

هر پاور بانک یک مقدار معین نیرو در خود ذخیره می کند به  این انرژی و نیرو ظرفیت می گویند. واحد شمارش ظرفیت میلی آمپر ( mAh ) است. هر چه میزان ظرفیت بالا تر باشد توانایی شارژ کردن دستگاه های بیشتری را دارد.

ویژگی فست شارژ در پاور بانک چیست ؟

امروزه بیشتر گوشی ها فناوری شارژ سریع را دارند و با شارژر خود در سریعترین حالت ممکن شارژ می شوند پس طبیعی است در خرید پاور بانک هم بخواهید از این ویژگی لذت ببرید. ویژگی کوئیک شارژ QC و پاور دلیوری PD در  پاور بانک همین کار را انجام می دهد. برای استفاده از این قابلیت فقط کافیست گوشی شما هم فست شارژ باشد. اگر این گونه نیست، پس استفاده از یک پاور بانک فست نیاز نیست.

فناوری QC

این قابلیت در پاور بانک برای شارژ کردن سریع است. این فناوری فقط برای گوشی هایی پاسخگو است که تراشه Snapdragon داشته باشند. این فناوری ولتاژ داخ باتری را تنظیم می کند و گوشی را با سریعترین حالت شارژ می کند.

فناوری PD

این حالت نیرو را با حالت کنترل شده ای به دستگاه وارد می کند و از آسیب های احتمالی به باتری جلوگیری می کند و نیرو را با حداکثر سرعت برای شارژ کردن انتقال می دهد.

پاور بانک فست پاور بانک عمده پاور بانک PD پاور بانک QC

 

تعداد پورت های پاور بانک

هر چه قدر پول بدی همونقدر آش میخوری! این ضرب المثل دقیقا مناسب سرویس دهی پاور بانک است. چرا که در بازار این محصول قیمت های بسیار متفاوتی دارد و هرچه میزان ویزگی و قابلیت های آن بیشتر باشد مبلغ پرداختی آن بالا تر می رود. پاور بانک های ارزان 2 پورت دارند یک پورت خروجی 1 یا 2.1 آمپر برای شارژ کردن گوشی و یک پورت شارژ برای خود دستگاه. دیگر مدل های این کالا که با دو پورت خروجی 1 و دیگری 2.1 آمپر در بازار عرضه شدند. مدل های بیشتری هم وجود دارند که دارای پورت های مختلف از جمله پورت USB /MICRO / TYPE-C / LIGHTNING هستند.

در خرید پاور بانک به این نکته توجه کنید که اگر یک پاور بانک فست می خواهید ولتاژ یک پورت آن باید 2.1 یا بالاتر باشد.

انواع پورت های Power Bank

 

پاور بانک ها از نظر وزن و ظاهر

طبیعتا در خرید پاور بانک جدا از ویژگی ها و مشخصات داخلی، به نکاتی دیگری نیز باید توجه کنیم. برای خرید پاور بانک باید در مرحله اول به نیاز شخصی خود توجه کنید. وزن این کالا نکته حائز اهمیتی است برای کاربرانی که قصد حمل آن را دارند. اگر می خواهید در هر لحظه و همه جا این محصول را کنار خود داشته باشید پس باید یک سبک آن را انتخاب کنید. از نظر طراحی و شکل هم به مستطیل، مکعب مستطیل، بیضی و … اشاره کرد.

پاور بانک های LED دار

شرکت های مختلف در طراحی این دستگاه خلاقیت هایی به کار برده اند. نشانگر LED در پاور بانک بسیار مهم است زیرا این چراغ بر روی دستگاه به شما درصد باتری محصول را نشان می دهد که به شما برای شارژ کردن پاور بانک کمک می کند. این چراغ یا می تواند به صورت نقطه هایی باشد که پر و خالی می شوند یا به صورت یک نمایشگر که درصد شارژ را با یک عدد به طور واضح نشان می دهد پس در خرید پاور بانک این نکته را در نظر بگیرید.

Power Bank ال ای دی دار Power Bank led دار

 

بهترین برند ها در خرید پاور بانک

امروزه برند های متفرقه به ساخت پاور بانک پرداخته اند که درصد خرابی را بالا می برد. در مقابل برند های مطرح دنیا این محصول را با بهترین کیفیت ممکن ساخته اند پس برای خرید پاور بانک به شما پیشنهاد می شود تا مبلغ بالاتری بپردازید تا از جنسی که خریده اید مطمئن شوید.

در ادامه به برخی از برند های مطرح دنیا می پردازیم :

  • سامسونگ
  • شیائومی
  • سونی
  • آنکر
  • ریمکس
  • روموس
  • وی اسمارت
  • کنفلون

و دیگر برند های سازنده این کالا

انواع برند های پاور بانک خرید پاور بانک پاور بانک شیائومی

جمع بندی

با تمامی نکاتی که گفته شد در خرید پاور بانک این موارد را در نظر بگیرید تا یک محصول با نیاز های خودتان تحویل بگیرید.

برای خرید پاور بانک عمده، همکاران بزرگوار می توانند به سایت دیجی پخش، پخش عمده لوازم جانبی موبایل مراجعه کنند. سایت دیجی پخش برای سهولت شما در خرید سایت و نرم افزار مخصوص خود را در اختیار شما می گذارد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در خرید پاور بانک با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *