شارژر فندکی ماشین

خرید شارژر فندکی – آیا برای گوشی و ماشین ضرری دارد ؟

به احتمال زیاد به گوش تان خورده است که خرید شارژر فندکی باعث آسیب رساندن به گوشی موبایل و باتری ماشین می شود و حتی باعث منفجر شدن ماشین می شود. این وسیله که برای مواقعی که داخل ماشین و مسیر هستید و یا حتی عجله دارید بسیار مفید و پرکاربرد است. خرید شارژر فندکی امروزه بسیار رایج شده است. با ما همراه باشید تا هم با چیستی شارژر فندکی و هم مضرات آن در این مقاله آشنا شوید.

خرید شارژر فندکی انواع شارژر فندکی

شارژر فندکی چیست ؟

این محصول یک دستگاه الکترونیکی است که برق 12 ولت ماشین را به 5 ولت تبدیل می کند. به عنوان شارژر همراه در ماشین استفاده می شود. شارژر فندکی در محل فندک ماشین نصب می شود. معمولا یک یا دو پورت USB دارد که می توانید کابل شارژ را به آن متصل کنید.

کاربران دو نکته را در مورد ضرر شارژ فندکی در فضای مجازی دست به دست کرده اند.

  • شارژر فندکی به باتری گوشی آسیب می رساند.
  • Car charger به باتری ماشین آسیب می زند.شارژر فندکی همراه با کابل

آسیب های احتمالی در خرید شارژر فندکی به باتری گوشی موبایل

همانطور که می دانید این شارژر همراه به طور مستقیم شارژ را به وسیله یک کابل شارژ و پورت خود به باتری موبایل وارد می کند. سوالی که پیش می آید این است : آیا به باتری موبایل آسیب می زند ؟

به چند عامل بستگی دارد که در زیر به آن اشاره می شود :

  • نوع شارژر فندکی : مسلما کیفیت بالا بسیار تاثیرگذار است. امروزه در بازار این کار را با قیمت ها و کیفیت های متفاوت می توانید پیدا کنید اما طبیعتا شارژر فندکی هایی که کیفیت بالایی دارند آسیبی به باتری گوشی وارد نمی کنند. برعکس فندکی هایی که کیفیت مطلوبی ندارند به دلیل اینکه نمی توانند ولتاژ مناسب باتری تولید کنند به سرعت خراب می شوند. اگر یک فندکی خوب می خواهید باید سراغ برند های مطرح مانند سامسونگ، آنکر، شیائومی و… بروید.
  • نوع اتومبیل : جریان ورودی در این مسئله بسیار مهم است چون اگر این جریان بالا یا پایین شود باعث آسیب رسیدن به گوشی می شود. برخی از ماشین ها این جریان متغیر را در قسمت فندکی ماشین خود دارند. این مشکل بیشتر در ماشین های قدیمی وجود دارد و اتومبیل های جدید هرگز این مشکل را ندارند.
  • مدل گوشی موبایل و باتری : گوشی های امروزی که هم کیفیت بالایی دارند و هم باتری هایی با فناوری فست شارژ دارند می توانند به راحتی جربان متغیر برق را کنترل کنند پس مشکلی برای آن ها ایجاد نمی شود. گوشی های قدیمی که جریان برق ثابتی دارند به سرعت دچار مشکلات برقی در شارژ با شارژر فندکی می شوند.
  • نوع کابل : استفاده از یک کابل شارژ غیر مناسب نه تنها به باتری گوشی آسیب می رساند، بلکه شارژر فندکی را نیز دچار مشکل می کند پس در خرید کابل شارژ هم برای فندکی خود هم برای آداپتور (کلگی) خود دقت داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله خرید کابل شارژ مناسب گوشی را مطالعه کنید.فندکی ماشین همراه با کابل و خرید شارژر فندکی

آیا شارژر فندکی به باتری ماشین آسیبی می رساند ؟

این قضیه بیشتر برای ماشین های قدیمی که به 10 سال قبل بر میگردد صدق می کند. باتری ماشین های قدیمی به شکلی طراحی شده است که توانایی کنترل جریان برق متغیر را ندارند و هنگام روشن کردن ماشین رو قسمت استارت فقط تمرکز نمی کنند. در طراحی ماشین های جدید این مشکل برطرف شده است و ولتاژ کنترل می شود.

شارژ فندکی ها هم خود در طراحی شان جیپی دارند که ولتاژ خیلی بالا و خیلی پایین را تشخصی می دهد و اجازه انتقال به گوشی را نمی دهد.

شارژر فندکی با بهترین قیمت

جمع بندی

اگر بخواهیم به طور خلاصه نکاتی در اختیارتان هنگام خرید شارژر فندکی بگذاریم :

  • اگر تولید اتومبیل شما به 10 سال قبل بر می گردد، خرید شارژر فندکی پیشنهاد نمی شود.
  • یک محصول با کیفیت با برند مطرح خریداری کنید.
  • اگر گوشی شما فست شارژ است پس در خرید شارژر فندکی فست شارژ بودن فندکی را فراموش نکنید.
  • حتما یک کابل شارژ مناسب خریداری کنید.
  • فندکی خریداری کنید که نمایشگر دارد تا اگر با گوشی شما همخوانی نداشت این اتصال را قطع کنید.
  • در نهایت از یک جای معتبر خرید کنید. خرید شارژر فندکی عمده از سایت دیجی پخش با برند های متنوع، کیفیت های بالا و قیمت مناسب را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *