خرید اسپیکر و مواردی که هنگام خرید باید به آن توجه کرد !

اسپیکرها در دنیای پیشرفته امروزه آنقدر از لحاظ ظاهر و طراحی و هم ویژگی ها و مشخصات متفاوت و متنوع هستند که خرید و انتخاب را برای کاربران دشوار و مشکل می کند. با ما همراه باشید تا در این مطلب چگونگی آشنایی با یک اسپیکر خوب با توجه به نیاز شما را معرفی کنیم و شما را از خرید اسپیکر مطمئن کنیم.

اسپیکر ها با توجه به انواع و برند و مدل طبقه بندی می شوند اما در کنار همه این نکات باید با اصول پایه ای اسپیکر آشنا شویم تا خرید راحت تری داشته باشیم :

کیفیت صدای اسپیکر

پاسخ فرکانسی یا Frequency Response

پاسخ فرکانسی در اسپیکر ها طیف تن صدا را نشان می دهد و یک عدد است که با واحد شمارش هرتز ( HZ ) اندازه گیری می شود. اولین عدد در این پاسخ عمق بیس را در اسپیکر نشان می دهد ، دومین عدد هم نشانگر زیرترین صدای موجود در اسپیکر است هرچه اختلاف بین این دو عدد بیشتر باشد شما موزیک را با جزئیات بیشتری می شنوید.

حساسیت یا Sensitivity

حساسیت  اسپیکر نشان دهنده  این است که بازدهی آن در تبدیل کردن صدا به نیرو چقدر می تواند باشد ، مسلما هر چه میزان حساسیت بالاتر برود شما صدای بلند تری را از اسپیکر می شنوید و هنگام خرید اسپیکر به این نکته توجه داشته باشید. میزان sensitivity اسپیکر را با دسی بل Decibel نشان می دهند.

امپدانس یا Impedance

امپدانس در بلندگو های اسپیکر به کار می رود و مقاومت الکتریکی آن را نشان می دهد. هرچقدر میزان این مقاوت در اسپیکر کمتر باشد سیگنال ها به راحتی عبور می کنند و صدا بلند تر شنیده می شود. واحد اندازه گیری امپدانس اهم است. مسلما یکی از ویژگی هایی که عموم مردم در خرید اسپیکر به آن توجه می کنند صدای بلند آن است.

توان اسپیکر

هر چه میزان این توان بالاتر باشد اسپیکر صدای بیشتر و واضح تری را تولید می کند. عددی اسپیکر نشان می دهد بیانگر این است که تا چه توانی را می تواند بپذیرد تا اسپیکر دچار آسیب نشود ، البته نکته حائز اهمیت این بخش این است که هرچقدر توان پایین تر باشد امکان آسیب بالاتر می رود.

چه اسپیکری مناسب نیاز شماست ؟

هر شخص متناسب با نیاز های فردی خود باید اسپیکر مورد نظر را انتخاب  کند. به این فکر کنید که اسپیکر مورد نیاز خود را برای مجالس و فضا های بزرگ می خواهید ، برای کلاس های دری خود نیاز دارید ، یک اسپیکر خانگی می خواهید یا یک محصول سبک و کوچک فقط برای گوش کردن به موزیک.

خرید اسپیکر و اونواع اسپیکر بلوتوثی قابل حمل و پورتابل

خرید اسپیکر بلوتوثی قابل حمل یا Portable

برای اینکه بتوانید موزیک و موسیقی مورد علاقه خود را همه جا داشته باشید نیاز به یک اسپیکر قابل حمل دارید که به نسبت دیگر اسپیکر ها سایز کوچک تری داشته باشند تا شما بتوانید به راحتی آن را داخل جیب یا کیف تان حمل کنید و در محفل های دوستانه ، دورهمی ها و یا حتی در تنهایی خود از موزیک لذت ببرید.

خرید اسپیکر قابل حمل بلوتوثی

اسپیکرهای بلوتوثی یا وایرلس عموما با فناوری بلوتوث به سیستم مورد نظر وصل می شوند و دیگر نیاز به کابل و سیم اضافی نخواهید داشت. البته قابل ذکر است که اگر نمی خواهید بلوتوث دستگاه خود را روشن کنید می توانید با خریدAUX  که دارای پورت 3.5 میلی متری است مجدد اسپیکر خود را راه اندازی کنید.

حالا سوالی که برای کاربران پیش می آید کدام اسپیکر قابل حمل مناسب خرید است ؟ یک اسپیکر خوب په قابلیت و مشخصاتی دارد ؟

مشخصاتی که در هنگام خرید باید بدانید

یک سری مشخصات وجود دارد که کار شما را در خرید اسپیکر آسان می کند. که شامل موارد زیر می شود :

ویژگیتوضیحات
وزن و سایزسایز و وزن اسپیکر با توجه به نیاز شما نکته مهمی است که باید هنگام خرید به آن توجه کرد. اگر اسپیکری می خواهید که هرجا و هر زمان کنار خود داشته باشید باید وزن سبک و سایز کوچکتری را انتخاب کنید.
ظرفیت و نوع باتریمسلما وقتی صحبت از قابل حمل بودن اسپیکر می شود ، شارژی بودن محصول هم وسط کشیده می شود. هرچه ظرفیت باتری بیشتر باشد اسپیکر شما را بزرگتر می کند چون باتری حجیم تر قدرت شارژ بیشتری را به شما می دهد. پس اسپیکر مورد نیاز را بسته به فعالیت روزمره خود انتخاب کنید.
نوع اتصالاسپیکر ها با توجه به کارآرایی با دو قابلیت بلوتوث و کابل با پورت 3.5 میلی متر یا USB به دستگاه وصل می شوند.
میکروفونزمانی که گوشی موبایل شما به اسپیکر وصل است ممکن است موبایل شما زنگ بخورد ، وجود میکروفون بر روی اسپیکر این امکان را به شما می دهد تا بدون نیاز به قطع کردن اتصال میان موبایل و اسپپیکر تماس خود را دریافت کنید.
طریقه شارژامروزه اسپیکر ها با دو پورت Micro-USB یا Type-C که بر روی خود دستگاه است شارژ می شوند. اکثر شرکت های تولید کننده کابل شارژ را داخل بسته بندی محصول می گذارند و حتی اگر در فضای باز و بیرون بودید و دسترسی به پریز نداشتید با خرید پاوربانک می توانید اسپیکر خود را در بیرون از خانه شارژ کنید.
بند و گیرهدر حال حاضر اغلب اسپیکر ها همراه خود یک بند آویز دارند که با اتصال آن به کیف یا کمربند خود حمل را برای شما آسان کنند.

بهترین برند اسپیکر بلوتوثی قابل حمل

  • JBL
  • T&G
  • KOMISO
  • SONY
  • BOSE
  • SENNHEISER

خرید اسپیکر بلوتوثی جی بی ال

تا این قسمت با انواع اسپیکر بلوتوثی قابل حمل آشنا شده‌ایم و ویژگی‌ها  و مشخصات آن‌ها را مقایسه کردیم. حال برای خرید راحت‌تر و دیدن بهترین اسپیکرها با برندهای متفاوت می‌توانید به سایت دیجی پخش، پخش عمده لوازم جانبی موبایل مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *