چگونه از کابل شارژ تایپ سی استفاده کنیم؟

پورت تایپ سی چیست؟

طبیعتا همه ما می دانیم که انواع گوشی های موبایل و تبلت ها یا هر گجتی که قابل شارژ شدن باشد، یک پورت مخصوص به خود را دارد. انواع گوشی های موبایلی که قبل از سال 2016 در بازار عرضه شده اند از پورت های میکرو یو اس بی یا اصطلاحا اندرویدی پشتیبانی می کنند. بعد از سال 2016 در تکنولوژی یک ظهور تازه داشتیم. این ظهور را پورت تایپ سی می نامیم. گوشی های موبایل یا هر گجتی که از این سوکت پشتیبانی می کنند تفاوت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. اگر شما هم می خواهید با پورت تایپ سی، مشخصات و کارآیی آن آشنا شوید، با ما همراه باشید.

پورت type-c و مزایا آن

پورت تایپ سی چیست؟

سوکت تایپ سی یک رابط جدید برای انتقال دیتا و شارژ کردن است. از لحاظ ظاهری این کار سوکت بزرگتری نسبت به میکرو یو اس بی دارد. پورت تایپ سی کیفیت شارژ بالایی دارد و یکی از دلایل محبوبیت آن میان کمپانی ها و مردم پشتیبانی از قابلیت فست شارژ است. طبیعتا قابلیت فست شارژ در وقت صرفه جویی کرده و گوشی موبایل شما را از این طریق با سرعت بیشتری شارژ می کند. اگرچه با توجه به سال انتشار این پورت، سوکت جدید محصوب نمی شود اما امروزه جلب توجه بیشتری کرده است و اکثر کمپانی ها حتی با حذف پورت 3.5 میلی متری، پورت تایپ سی را جایگزین آن کرده اند. در بازار می توانید انواع هندزفری های با سوکت تایپ سی را پیدا کنید.

پورت تایپ سی

کابل شارژ تایپ سی چیست؟

همانطور که در بالا سوکت تایپ سی را شرح دادیم، طبیعتا می دانیم که در بازار انواع کابل شارژ تایپ سی و هندزفری هایی با پورت تایپ سی وجود دارند. کابل شارژ تایپ سی سرعت شارژ بالاتری دارد و امروزه برای اکثر گوشی های سامسونگ و شیائومی استفاده می شود. کمپانی شیائومی نیز با اضافه کردن سوکت پورت تایپ سی بر روی هدست های بلوتوث خود جای پای این سوکت را سفت تر کرده است.

مزایای پورت Type-C

  • پشتیبانی از فست شارژ و انتقال سرعت بالا
  • کانکت شدن برای شارژ به گوشی موبال از هر دو سمت: این ویژگی باعث می شود تا شما از هر سمتی که بخواهید کابل را داخل سوکت گوشی فرو کنید و به دنبال روش صحیح اتصال آن نباشید. این موضوع طول عمر کابل تایپ سی و همچنین سوکت گوشی همراه را افزایش می دهد.
  • حذف پورت 3.5 از دستگاه های گوشی موبایل: این کار به بهبود عملکرد گوشی موبایل هوشمند شما بسیار کمک می کند. همزمان شارژ کردن گوشی و در کنارش با هندزفری به موزیک گوش دادن می تواند برای دستگاه شما خطرناک باشد. حذف کردن پورت 3.5 از دستگاه های جدید از این آسیب جلوگیری می کند. همچنین هندزفری هایی که از پورت تایپ سی پشتیبانی می کنند کیفیت بالاتری در صدا و حذف نویز دارند.

شارژ لپ تاپ با پورت Type-C

امروزه شاید برایتان چندان عجیب نباشد که شاهد دیدن پورت تایپ سی بر روی لپ تاپ های جدید باشید. این پورت برای انتقال دیتا و شارژ کردن می باشد. همچنین می توانید از هندزفری های خود با پورت Type-C بر روی لپ تاپ خود استفاده کنید. اضافه کردن سوکت تایپ سی برای اولین توسط شرکت اپل انجام شد. حالا شما می توانید پورت Type-C را بر روی انواع لپ تاپ های Samsung سامسونگ و Acer و … ببینید.

خرید عمده کابل شارژ تایپ سی

همچنین امروزه می توانید انواع شارژهای تایپ سی را پیدا کنید که دو طرف آن ها از این یو اس بی USB پشتیبانی می کند. به این کابل کابل دو سر تایپ سی می نامند. همکاران محترم می توانید انواع کابل های شارژ تایپ سی عمده و کابل شارژ دو سر تایپ سی عمده را از فروشگاه دیجی پخش خریداری کنید.

خرید عمده کابل شارژ تایپ سی

 

سخن پایانی

مجموعه دیجی پخش، واردکننده و پخش کننده انواع لوازم جانبی موبایل عمده در کشور است. شما می توانید انواع لوازم جانبی موبایل عمده را با بهترین کیفیت و انواع قیمت از دیجی پخش تهیه کنید. انواع کابل شارژ عمده و پخش سیم شارژهای تایپ سی برای همکاران محترم انجام می گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *