خرید انواع یو اس بی هاب

یو اس بی هاب (USB hub) چیست ؟ و چه کارآیی دارد ؟

این روز ها هر دستگاهی را که کنار خود ببینید پورت USB دارند و شما در طول روز نیاز زیادی پیدا می کنید تا ابزار خود را به این پورت ها متصل کنید. با محدود بودن تعداد پورت های USB دستگاه ها مانند لپ تاپ یا کیس کامپیوتر شما قابلیت اتصال همزمان چند دستگاه مانند ماوس، کیبورد، پرینتر، فلش، دانگل و … ندارید. یو اس بی هاب در اینجا یک ابزار بسیار مفید و کاربردی است که هم مشکل شما را برطرف می کند و هم همه چیز را مرتب نگه می دارد. اما یو اس بی هاب چیست و آیا باید آن را تهیه کنیم ؟

با ما همراه باشید تا چیستی این وسیله را بررسی کنیم و به نتیجه برسیم که آیا شما یکی نیاز دارید یا خیر ؟

هاب برای لپ تاپ

یو اس بی هاب چیست ؟

یو اس بی هاب یک راه مفید و بسیار کاربردی برای افزودن پورت های USB اضافه و جدید به دستگاه مورد نیاز شما است. آن ها یک کابل افزونه معمولی هستند که یک سوکت USB را به هاب خود تبدیل می کنند. سپس شما این وسیله را به دستگاه خودتان مانند لپ تاپ وصل می کنید و از پورت های USB اضافی آن برای اتصال ماوس، صفحه کلید، فلش های مورد و … استفاده می کنید.

یو اس بی هاب ها نیز محدودیت هایی دارند و شما نمی توانید به طور همزمان چنددستگاه پر قدرت را برق زیادی را در خود جریان دارند به  آن وصل کنید چون ممکن است دستگاه شما دچار مشکل شود. پس برای یک USB hub استفاده همزمان سه وسیله روی آن کافی و منطقی است.

دلایلی که شما نیاز به یک USB hub دارید.

در پارت قبل به توضیح این وسیله پرداختیم. حالا همراه ما باشید تا دلایل نیاز به ای وسیله را برای تان بازگو کنیم.

زمانی که شما می خواهید تعداد پورت های روی لپ تاپ تان را افزایش دهید :

به طور معمول لپ تاپ حداقل باید دو پورت USB را دارا باشد. با پیشرفت تکنولوژی این تعداد افزایش پیدا کرد اما باز هم کافی نبود. پس این وسیله هم برای اضافه کردن پورت یو اس بی مناسب است و هم اطراف شما را از کابل و سیم های اضافی مرتب می کند. همچنین این وسیله برای کسانی که در سفر هستند هم و از لپ تاپ استفاده می کنند بسیار مفید و کوچک و کم جا است.

زمانی که می خواهید دستگاه های زیادی را در یک پورت شارژ کنید :

یک هاب کار شما را برای شارژ کردن چندین دستگاه به طور هزمان راحت می کند. فقط کافیست تا کابل هاب را به یک دستگاه مانند لپ تاپ وصل کنید صرف نظر از اینکه لپ تاپ روشن است یا خیر و به راحتی گوشی های موبایل را به هب وصل کنید و منتظر شارژ شدن آن ها باشید. یک هاب نیاز شما را به دستگاه هایی که از پورت USB تغذیه می کنند برآورده می سازد و شما را در جابجایی از دو شاخه برق یدکی بی نیاز می کند.

زمانی که می خواهید دیتاهای زیادی را بین دستگاه های USB جابجا کنید :

در دنیای پیشرفته امروز این اتفاق خیلی کم پیش می آید اما اگر نیاز پیدا کردید تا این کار را انجام بدید و دیتا های زیادی را بین دو دستگاه دارای پورت USB انتقال بدهید یو اس بی هاب جواب است.

دلایلی که گذرتان به استفاده از یو اس بی هاب نمی افتد.

  • در دنیای پیشرفته امروز هرچیزی را می توانید به صورت بلوتوثی و وایرلس پیدا کنید. از ماوس و کیبورد گرفته تا پررینتر هایی که در بستر وای فای زندگی می کنند. اگر شما فردی هستید که تمامی وسایتان به صورت وایرلس است و از فناوری بلوتوث استفاده می کند، هاب به دردتان نمی خورد.
  • اگر پورت های اضافی کافی روی کیس یا لپ تاپ تان دارید هاب نخرید : اکنون دستگاه های برقی با پورت های زیادی طراحی و وارد بازار می شوند و همین تعداد پورت برای نیاز کاربران کافی است.

USB-hub خرید یو اس بی هاب

پورت های یو اس بی هاب

سازنده این کالا هم در طراحی آن با توجه به پیشرفت امروزه ارتقا پیدا کرده است. شما می توانید در بازار هاب هابی با پورت اصلی تایپ سی (Type-C) و میکرو (Micro-USB) و یو اس بی پیدا کنید و همچنین در طراحی خود دستگاه هم از این پورت های متنوع در کنار پورت USB است.

یو اس بی هاب چند پورت

جمع بندی

علاقه مندان به فناورری و تکنولوژی اغلب به پورت های USB زیادی نیاز پیدا می کنند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که برای استفاده از یک وسیله دیگ مجبور به قطع و جدا کردن وسیله ی دیگری از سیستم خود هستید پس یک یو اس بی هاب تهیه کنید تا از این مشکلات رهایی پیدا کنید.

سوالات رایج

تهیه یو اس بی هاب ضروری است ؟

با توجه به مطالبی که گفته شد اگر تمام وسیله هایتان از پورت USB تغذیه می شوند، بله!

USB hub خودش چند پورت دارد ؟

بستگی به کالای طراحی شده دارد از 2 پورت دارد تا 10 پورت.

کدام برند خوبی برای خرید هاب است ؟

امروزه برند های متفرقه زیادی به ساخت این کالا پرداخته اند. آنکر و سامسونگ همیشه در صحنه یک برند قوی و مطرح در ساخت این کالا هستند.

یک هاب خوب از کجا تهیه کنیم ؟

امروزه فروشگاه های متفاوتی به فروش این کالا پرداخته اند. می توانید برای خرید راحت تر به سایت دیجی پخش، پخش عمده لوارم جانبی موبایل مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *