ای سی نشانه های خرابی ای سی قطعه IC

همه چیز درباره IC در کلگی

همانطور که می دانید گوشی موبایل دارای قطعات بسیاری می باشد که هر کدام ایفاکننده نقشی اساسی در آن هستند. یکی از مهم ترین قطعاتی که در اسمارت فون ها وجود دارد و در قسمت برد آن است، قطعه آی سی تغذیه می باشد. نام دیگر این قطعه شارژ موبایل است که بسیار نقش مهمی را در بردهای گوشی موبایل انجام می دهد. از آی سی در واقع برای تامین انرژی گوشی موبایل استفاده می شود تا بتواند اسمارت فون شما را برای انجام فعالیت راه اندازی نماید. همچنین متاسفانه موارد و عوامل زیادی ممکن است تا به قطعه آی سی آسیب وارد نمایند و آن را دچار مشکل نمایند. همکاران عزیز یا دیجی پخش همراه باشید تا عوامل متعدد خرابی IC شود.

قطعه آی سی شارژ چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم آی سی شارژ یکی از مهم ترین قطعاتی می باشد که در مدار گوشی موبایل استفاده می شود. قطعه IC برای تامین ولتاژ و جریان الکتریکی مورد نیاز در عملکرد گوشی موبایل مورد استفاده واقع می شود. شایان ذکر است بدانید ای سی گوشی بخش های زیادی از موبایل را مدیریت می نماید. از مهم ترین وظیفه هایی که این قطعه بر عهده دارد، کنترل درایور نور پشت صفحه گوشی می باشد. این وظیفه به نوعی مهم ترین آن است؛ اما وظایف دیگری بر عهده قطعه آی سی می باشد که به شرح زیر است:

  • دکمه پاور
  • کنترل کلیدهای پاور
  • دکمه سایلنت در برخی از گوشی های موبایل
  • دوربین
  • باتری
  • هدایت و کنترل NTC
  • کنترل دمای CPU

بیشتر بخش هایی که در اسمارت فون وجود دارد به نوعی به قطعه IC مربوط می شود. همین دلیل باعث می شود تا اگر ای سی آسیب ببینید بر روی عملکرد گوشی تاثیر مستقیم می گذارد. از همین رو پیشنهاد دیجی پخش این است که اگر دارای گوشی های گران قیمتی هستید، به ویژه گوشی های اپل، حتما به فکر خرید شارژرهای اصل و اورجینال عمده باشید.

قطعه آی سی نشانه های خرابی ای سی

بررسی ساختاری قطعه آی سی گوشی

در بحث ساختاری قطعه آی سی دارای 3 یا 4 پین می باشد که مستقیما با باتری گوشی موبایل در ارتباط است. بر اساس طراحی داخلی و با گرفتن ولتاژ باتری، انرژی مورد نیاز برای سایر بخش ها نیز تامین می شود. ولتاژ مورد نیاز توسط قطب مثبت باتری به مدار حفاظت جریان آی سی وارد می شود و در ادامه انرژی دیگر بخش ها نیز تامین می شود. در واقع مشکل زمانی در این ای سی ها به وجود می آید که ولتاژ و جریان ورودی بیش از اندازه و حد مجاز به این قطعه برسد. زمانی که این شرایط پیش می آید مدار محافظ جریان وارد عمل می شود و این جاست که گوشی موبایل خاموش می شود.

نشانه های خرابی آی سی IC در گوشی های آیفون و سامسونگ چیست؟

یکی از نشانه های رایج در خراب شدن قطعه آی سی گوشی موبایل سامسونگ و آیفون این است که اسمارت فون شارژ دوباره نمی شود و گوشی شا خاموش می شود. در واقع خاموش شدن یکباره گوشی موبایل نشانه شایع خراب شدن این قطعه است. خراب شدن قطعه IC باعث می شود تا عمر باتری بسیار کاهش یابد و گوشی شما از کار بیفتد. شاید شنیدن این برایتان جالب باشد؛ اما در گذشته احتمالا دچار بد آنتی شده اید و یا اینکه کلا آنتن دهی گوشیتان دچار مشکل شود. این اتفاق یکی از نشانه های خراب شدن قطعه ای سی می باشد. اگر شما در محیطی هستید که آنتن دهی هیچ مشکلی ندارد و فقط گوشی موبایل شما دچار این حادثه شود، متاسفانه به خرابی آی سی گرفتار شده اید. البته شایان ذکر است بدانید نوع قاب گوشی نیز در این قضیه بی تاثیر نیست.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد و نقش مهمی که قطعه آی سی شارژ دارد، در صورت آسیب دیدگی و یا ایجاد مشکل در آن به زودی قطعات بیشتری دچار خرابی نیز خواهند شد. در صورت مشاهده اولین نشانه های مشکوک از آسیب دیدگی آی سی شارژ پیشنهاد دیجی پخش، مرکز پخش عمده لوازم جانبی موبایل عمده این است که سریعا به فکر حل این خرابی باشید تا گوشی موبایلتان به کل دچار آسیب نشود.

نحوه تعمیر قطعه ای سی در گوشی های آیفون

تعمیر گوشی موبایل و هر قسمت از آن حتما و بدون شک بایستی به متخصص آن سپرده شود. شما باید این کار را به کسانی بسپارید که تخصص و مهارت بالایی در تعمیر آی سی گوشی دارند. البته اگر هنوز در خرابی آی سی شک دارید، می توانید به موارد ذیل توجه نمایید:

  • از خرابی قطعه آی سی مطمئن شوید.
  • جلوگیری از باز کردن گوشی موبایل بدون ابزار و مهارت
  • جلوگیری از دستکاری قسمت و قطعات دیگر گوشی برای تعمیر آی سی
  • جا به جا نکردن آی سی تغذیه
  • سپردن کار تعمیر به تعمیرکاران حرفه ای

در نهایت شما موظف هستید تا این نکات را رعایت نمایید و سپس از خرابی قطعه آی سی خود جلوگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *