تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 معرفی شد

معرفی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2

همانطور که می دانید شرکت کوالکام کاربران خود را برای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 منتظر گذاشت. حالا شاهد معرفی این تراشه در دنیای تکنولوژی می باشیم. چیزی که به وضوح دیده می شود، بهتر بودن عملکرد این تراشه نسبت به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 می باشد. شایان ذکر است بدانید، در آینده ای نه چندان دو گوشی های موبایلی که به این تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز شده اند، روانه بازار خواهند شد. این تراشه با فناوری 4 نانومتری ساخته شده است و اسم مدل آن SM8550-AB می باشد. در ادامه با دیجی پخش، مرکز پخش عمده لوازم جانبی موبایل همراه باشید تا شما را با ویژگی ها و مشخصات این تراشه آشنا نماید.

مشخصات تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2

اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که کمپانی کوالکام هدف اصلی خود را بر روی بهینه سازی مصرف این تراشه نموده است. با این حال دارای سرعت بالایی نیز می باشد. بر روی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 از پردازنده kryo استفاده می شود که 35 درصد عملکرد و 40 درصد مصرف آن را بهبود خواهد داد. البته شایان ذکر است بدانید سرعت این تراشه از نسل 2 فرقی با سرعت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1+ ندارد. هسته ای که در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می شود، از سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد و همچنین بر اساس هسته Cortex-X3 توسعه خواهد یافت. سرعت این فرکانس به 3.2 گیگاهرتز می رسد. همچنین جالب است بدانید 3 هسته دیگر با مصرف کمتر بر روی این تراشه کار می کند که با فرکانسی 2 گیگاهرتزی کار می کنند.

معرفی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2

تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 از یک تکنولوژی بسیار سریع تر رم پشتیبانی می نماید. برای مثال این تراشه بسیار سریع با رم های LPDDR5X که فرکانسی خداکثر 4200 مگاهرتزی می باشد، پشتیبانی می نماید. همچنین شایان ذکر است بدانید این تراشه از حافظه ذخیره سازی USF 4 استفاده می نماید. پردازنده ای که بر روی این تراشه استفاده می شود، مدل Adreno می باشد که از لحاظ عملکرد 25 درصد بهبود داشته باشد و همچنین دارای 45 درصد مصرف انرژی کمتری می باشد. همچنین شتاب دهنده سخت افزاری این تراشه Ray Tracing می باشد. این نمونه شتاب دهنده سخت افزاری بر روی این تراشه باعث می شود تا گرافیک بازی های اندرویدی به طور زیبایی ارتقا پیدا کند. پردازنده گرافیکی این تراشه از Vulkan 1.3 و OpenGL 3.2 پشتیبانی می نماید.

دوربین تراشه اسنپ دراگون 8 نسل  2

یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیزی که بر روی این تراشه می توانیم مشاهده نماییم، این است که کوالکام توحه ویژه ای در این تراشه به دوربین های گوشی های موبایل سونی و سامسونگ نموده است. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 می تواند از 3 دوربین 36 مگاپیکسلی با نرخ 30 فریم بر ثانیه استفاده  می کند. همچنین این تراشه اسنپ دراگون از دوربین های 108 و 200 مگاپیکسلی نیز پشتیبانی می نماید. در رابطه با کیفیت ویدئو ها نیز باید بگوییم که این تراشه می تواند فیلم هایی با کیفیت 8k به همراه HDR با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط نماید. همچنین می توانید ویدئوهایی آهتسه با سرعت 960 فریم بر ثانیه ذخیره نمایید. در نهایت در قسمت دوربین شایان ذکر است بدانید تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 می تواند ویدئوهایی 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه نیز ضبط نماید.

مشخصات تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و نسل 2

این  تراشه اسنپدراگون در کدام گوشی های موبایل استفاده خواهد شد؟

بدون شک می توان گفت این تراشه در اختیار تمامی شرکت های قدرتمند و معروف اندرویدی قرار خواهد گرفت. از جمله شرکت هایی که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهند کرد اعم از موتورولا، شیائومی، ایسوس راگ، آنر، iQ00، اوپو، وان پلاس، رد مجیک، نوبیا، سونی، شارپ، ویو، ZTE و میزو می باشد. همچنین قابل ذکر است بدانید شایعات می گویند اولین گوشی موبایل با این تراشه قبل از پایان سال 2022 راهی بازار خواهد شد. همچنین برخی رسانه ها می گویند که گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S23 نیز با تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 وارد بازار تکنولوژی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *