خرید انواع کابل شارژ کابل میکرو کابل تایپ سی کابل آیفون

خرید کابل شارژ و آشنایی با انواع آن در هنگام خرید

در حال حاضر کابل شارژ گوشی، ضروری ترین وسیله در قسمت لوازم جانبی موبایل به شمار می آید که هر فردی باید از آن مرغوب ترین و باکیفیت ترین را برگزیند. خرید کابل شارژ اورجینال ضامن سلامتی گوشی موبایل شما می شود به دلیل آنکه اگر کابل شارژ مناسبی را انتخاب نکنید، در طول زمان به باتری گوشی و همچنین سوکت موبایل‌تان آسیب وارد می شود. یکی از مشکلاتی که کاربران همیشه از آن شکایت می کنند داغ کردن گوشی موبایل‌شان است. دلیل آن‌ می‌تواند خرید کابل بی کیفیت باشد. با ما همراه باشید تا کابل شارژ مناسب گوشی‌تان را معرفی کنیم.

خریذ کابل شارژ آیفون کابل سامسونگ

چرا باید هنگام خرید کابل شارژ دقت بسیاری خرج کنیم ؟

مهم ترین دلیل استفاده از یک کابل شارژ باکیفیت حفظ سلامت و امنیت گوشی موبایل است. احتمالا شما هم در طول زندگی به اتفاقاتی همچون داغ شدن گوشی‌تان، فول شارژ شدن موبایل‌تان در مدت زمان زیاد، خالی شدن سریع باتری گوشی و…. برخورده اید که اصلا برای تان خوشایند نبوده است. علت اصلی این مشکلات استفاده از یک کابل شارژ بی کیفیت و غیراصل است که در طول زمان به باتری گوشی تان آسیب وارد کرده است. در عین حال اگر کابل شارژ ولتاژ و جریان بیشتری را نسبت به ظرفیت گوشی تان عبور دهد امکان دارد قسمت سوکت یا پورت گوشی آسیب ببینید.

نکته مهم بعدی که در خرید کابل شارژ بسیار کمک کننده است دوام کابل است. مطمئنا در بازار شما با طراحی های متفاوت از انواع کابل ها برخورد کرده اید که هر کدام جنس، اندازه، مدل سوکت متفاوت و… داشته اند. انتخاب یک کابل شارژ مقاوم در برابر آسیب های احتمالی در محیط، طول عمر کابل را بالا می برد و می توانید تا مدت ها از آن به راحتی استفاده کنید.

انواع کابل شارژ مناسب گوشی های سامسونگ، شیائومی، آیفون و…

در دنیای پیشرفته امروز، شرکت های معروف تولیدکننده گوشی موبایل از سالهای گذشته تغییراتی در شکل پورت گوشی ها داده اند که بی تاثیر در کیفیت بالای شارژ آن هم نبوده است، اما به به هر حال تفاوت هایی در سوکت های گوشی در برندهای تولیدکننده دیده می شود. در حال حاضر رایج ترین کابل شارژ ها شامل موارد زیر است :

  • کابل میکرو یو اس بی Micro-USB
  • کابل تایپ سی Type-C
  • کابل لایتنینگ Lightning

کابل میکرو یو اس بی Micro-USB

 اکثر دستگاه های اندرویدی قبل ها از کابل شارژ میکرو استفاده می کردند، تمام محصولات تولید شده تا سال 2016 و برخی در سال 2017 و 2018 توسط این  پورت پشتیبانی می شده اند، اما امروزه این کابل جای خود را به کابل شارژ تایپ سی داده است که از نظر کیفیت شارژ هم قدرت بالایی دارد و محبوبیت بسیاری دربین کمپانی های سامسونگ، شیائومی و حتی هواوی پیدا کرده است. البته از این نکته غافل نشویم که هنوز هم اکثر اسپیکرها، هندزفری های شارژی و میکروفون ها با پورت میکرو شارژ می شوند.

کابل میکرو کابل اندروید کابل micro

کابل تایپ سی Type-C

امروزه اکثر گوشی های موبایل با پورت تایپ سی تولید شده اند و به دلیل کیفیت بالا و مرغوب در شارژ کردن در مدت زمان کوتاهی اکثر شرکت  های نامدار را به این سمت کشاند. حتی در برخی از ایرداتس های شیائومی سوکت مناسب شارژ را تایپ سی انتخاب کرده اند.

کابل تایپ سی کابل type-c

کابل لایتنینگ Lightning

کابل lightning هم فقط مناسب شارژ کردن محصولات آیفون و اپل است. انواع گوشی های موبایل آیفون، آیپدها، ایرپادهای آیفون با این محصول شارژ می شوند.

خرید کابل شارژ مخصوص لایتنینگ آیفون کابل اپل

چه نکاتی را هنگام خرید کابل شارژ رعایت کنیم!

  • اولین و مهم ترین موردی که باید به آن توجه داشت انتخاب یک کابل اورجینال و اصل است. امروزه تولیدکننده های بساری سعی در تولید و ساخت کابل های فیک و کپی هستند به همین علت اگر خودتان وارد هستید هنگام خرید کابل شارژ این نکته را رعایت کنید اگر نه حتما از یک فروشگاه معتبر پخش لوازم جانبی موبایل خرید کنید.
  • امروزه اکثر گوشی های جدید، قابلیت فست شارژ را پشتیبانی می کنند و در هنگام شارژ زمان کمتری را سپری می کنند پس هنگام خرید کابل شارژ بسته به ظرفیت باتری گوشی تان و ولتاژ کابل، انتخاب مناسبی کنید.
  • طول کابل شارژ هم یکی از موارد مهم است. در بازار طول کابل از 0.5 متر تا 2 متری وجود دارد. 0.5 متر، 1 متر، 1.5 متر و 2 متر طول کابل هایی است که تاکنون عرضه شده اند. پیشنهاد ما به کاربران انتخاب کابل 1.5 متری می باشد چون کوتاه ترین آن یعنی 0.5 متری،کار کردن با گوشی را حین شارژ سخت می کند و کابل 2 متری هم به دلیل طول زیاد، نوسان برق را در مدت زمان زیادی عبور می دهد و شارژ شدن را برای کاربر بی حوصله و طولانی میکند.خرید کابل پاوربانکی کابل کوتاه کابل بلند
  • هنگام خرید، برند سازنده هم بسیار حائز اهمیت است. در حال حاضر بهترین برند های تولیدکننده کابل کمپانی های زیر هستند :
برندشرکت سازنده
AnkerANKER
REMAXREMAX
BASEUSCU ( تولیدکننده محصولات اصلی آیفون )
  • جنس و متریالی که داخل ساخت کابل شارژ استفاده می شود در دوام کابل بسیار مهم است؛ چرا که اگر برای مثال کابل شما فلزی باشد و یا حتی اگر یک روکش محافظ هم داشته باشد، کابل مدت زمان بیشتری را برای شما کار می کند. امروزه با تولید محافظ کابل های متفاوت هم به کابل های خود امنیت هدیه کنید و هم زیبایی.

جمع بندی

حال با مطالعه تمام این نکات، می توانید به راحتی کابل شارژ موردنظر گوشی تان را تهیه کنید. مرکز پخش عمده لوازم جانبی موبایل دیجی پخش این امکان را به همکاران در سراسر ایران می دهد تا فقط با یک کلیک و دانلود نرم افزار دیجی پخش خرید خود را به راحتی انجام دهند و با پشتیبانان بخش فروش در صورت اطلاعات بیشتر در خرید کابل شارژ در تماس باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *