دلایل خرابی باتری-خرید باتری موبایل باتری موبایل اصل

دلایل خرابی باتری و محافظت از آن

در این مطلب می خواهیم درباره دلایل خرابی باتری صحبت کنیم. یکی از دغدغه هایی که امروزه گریبان گیر بسیاری از مردم شده خرابی باتری گوشی موبایل شان است. باتری موبایل یکی از مهم ترین بخش گوشی شما به حساب می آید. آیا خرید مداوم باتری موبایل و عوض کردن مکرر کابل های شارژ مناسب گوشی خسته کرده است؟ پس با ما همراه باشید تا در این مقاله راه های نگهداری از باتری موبایل را به شما آموزش دهیم.

رایج ترین دلایل خرابی باتری گوشی موبایل

  • شارژ کردن گوشی در مدت طولانی
  • مداوم شارژ کردن گوشی
  • استفاده از شارژهای فیک یا نامناسب
  • استفاده زیاد از پاوربانک
  • ایجاد مشکل در پورت و سوکت شارژ
  • سهل انگاری در استفاده از شارژر فندکی ماشیندلایل خرابی باتری باتری موبایل

شارژ کردن گوشی در طول شبانه روز

بسیاری از افراد برای شارژ کردن گوشی خود زمان شب تا صبح را هنگامی که خواب هستند انتخاب می کنند. این مدت زمان به دلیل اینکه شما به خواب می روید و دیگر از درصد شارژ باتری خود خبر ندارید به باتری آسیب می رساند، اما چگونه؟ هنگامی که درصد باتری گوشی شما به 100 درصد می رسد، موبایل ها به صورت اتوماتیک باتری را از مدار شارژ خارج می کنند، اما وقتی چند دقیقه ای می گذرد و گوشی به علت استفاده از برنامه های پس زمینه باتری را به درصد پایین تر می رساند گوشی دوباره به شارژ شدن ادامه می دهد و این روند ادامه دار خواهد بود.

مداوم شارژ کردن گوشی

باتری گوشی باید به یک درصدی برسد تا نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. بهترین حالت برای زدن به شارژ از 20 درصد شروع می شود، به این معنا که درصد شارژ را پایین تر از این عدد نرسانیم و وقتی گوشی شما بالای 70 درصد می باشد نیاز به شارژ ندارد تا زمانی که شارژ گوشی در طول زمان استفاده کم شود.

استفاده از شارژ های فیک و نامناسب

امروزه با تولید انواع کابل شارژ های فیک و عرضه آن در بازار، انتخاب برای کاربران سخت  شده است. انتخاب کابل شارژ مناسب یکی از دلایلی است که از باتری شما محافظت می کند. شما می توانید برای خرید کابل شارژ مناسب به سایت دیجی پخش مراجعه کنید.

استفاده زیاد از پاوربانک

پاوربانک خود یک وسیله ای است که از منبع باتری تغذیه می کند و برای شارژ کردن یک محصول خود اول باید شارژ شود. این روند ممکن است در روند شارژ شدن باتری گوشی اختلال ایجاد کند و در شارژ نوسان آمپر به وجود آید.

ایجاد مشکل در پورت و سوکت شارژر

یکی از دلایلی که باعث خرابی باتری می شود آسیب به سوکت موبایل است. عمده اتفاقی که برای سوکت می افتد، خیس شدن در اثر آب یا عرق است که باعث کم و زیاد شدن ورودی برق می شود و در حین شارژ باعث قطع و وصلی می شود که در طول مدت زمان باعث خرابی باتری می شود.

دلایل خرابی باتری باتری موبایل گوشی

نتیجه گیری

وقتی باتری گوشی موبایل کاربران خراب می شود، اکثر تعمیرکاران باتری موبایل را تعویض می کنند. برای اطمینان از اینکه باتری موبایلی که تهیه می کنید اصل و اورجینال است می توانید به سایت دیجی پخش مراجعه کنید. همکاران گرامی می توانید به راحتی باتری مورد نظر را با قیمت منصفانه تهیه کنید و در کنار آن برای راحتی همکارانی که از ما خرید می کنند و کار تعمیرات انجام می دهند می توانند از قسمت قطعات سایت دیدن کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *