محافظ عروسکی کابل گوشی

کابل شارژ-چگونه از فرسودگی کابل شارژ جلوگیری کنیم ؟

کابل شارژ مناسب در شارژ کردن گوشی موبایل بسیار تاثیرگذار است و برعکس آن، استفاده از یک کابل شارژ فرسوده به گوشی موبایل و باتری موبایل آسیب می رساند و خرید یک جایگزین برای آن می تواند پر هزینه باشد. شما چه از کابل USB استفاده می کنید چه یک کابل لایتینگ Lightning فرقینمی کند ما برای شما راه حل داریم. برای اینکه از کابل شارژ موبایل خود محافظت کنیم و مانع از فرسودگی آن شویم، چندین راه وجود دارد که می توانید در ادامه بخوانید.

مراقبت از کابل شارژ

نکات مراقبت از کابل شارژ

نگهداری از کابل شارژ

یکی از راه هایی که می توانید به راحتی از فرسودگی کابل شارژ خود جلوگیری کنید نگهداری مناسب است. معمولا کاربران وقتی می خواهند کابل خود را از گوشی یا آداپتور (کلگی) جدا کنند، به طور ناگهانی این کار را انجام می دهند که بسیار اشتباه است. سوکت شارژ گوشی یکی از مهم ترین قسمت های گوشی موبایل است، که شما با جدا کردن ناگهانی کابل شارژ نه تنها به خود کابل آسیب می زنید؛ بلکه به پورت گوشی هم فشار وارد می کند. بهترین کار هنگام جدا کردن کابل گوشی را همیشه از قسمت دوشاخه نگه دارید و بعد بیرون بکشید.

اگر می خواهید کابل خود را حمل کنید و نیاز به جابجایی دارید، حتما کابل خود را به طور مناسب بپیچید و همانطور آن را در کیف تان رها نکنید.

هنگام شارژ کردن با گوشی موبایل خود کار نکید. وقتی می خواهید با گوشی موبایل در شارژ کار کنید، بنا به استفاده ی شما و خم و راست شدن کابل، به آن فشار وارد می شود و در این جابجایی ها ممکن است آسیب ببنید. توجه داشته باشید که استفاده از گوشی هنگام شارژ هم به شارژ شما که متشکل از کابل شارژ و آداپتور است آسیب می رساند، و هم عمر باتری گوشی موبایل شما را کاهش می دهد.

محافط فنری محافظ صدفی محافظ کابل شارژ

از محافظ کابل استفاده کنید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و طراحی هایی که با خلاقیت بر روی لوازم جانبی موبایل و اکسسوری گوشی موبایل انجام می شود، محصولات متنوع و جدیدی به بازار عرضه شده است. محافظ کابل شارژ هم یکی از این اکسسوری های موبایل به حساب می آید که از خم شدن بیش از اندازه کابل شما محافظت می کند. شما می توانید با پیچاندن محافظ کابل که دو مدل کوتاه که فقط قسمت سوکت را پوشش می دهد، و مدل دیگر که به صورت مارپیچ کل کابل شارژ را می گیرد که بسیار مناسب است از آسیب های احتمالی به کابل گوشی خود جلوگیری کنید. یک مورد که به محافظ کابل اضافه می شود این است که استفاده از آن به کابل شما زیبایی هم می دهد.

محافظ فنری کابل شارژر

شارژر خود را وایرلس کنید.

شرکت های گوشی موبایل اخیرا گوشی های خود را با قابلیت شارژ وایرلس به بازار عرضه کرده اند. هنگام استفاده از شارژر وایرلس شما باید گوشی موبایل خود را بر روی دستگاه بگذارید و منتظر شارژ شدن آن باشید. شارژ های بیسیم هم بهانه ی خوبی است تا به مدت نیم ساعت گوشی خود را خاموش کنید و از آن استفاده نکنید.  همچنین نگران خراب شدن کابل خود نیستید، چون دیگر کابلی برای استفاده نیست. البته باید توجه داشته باشید که باید گوشی شما از قابلیت QI پشتیبانی کند تا بتوانید آن را با شارژر وایرلس شارژ کنید. گوشی های اندروید اخیر و گوشی های آیفون (اپل) مانند : XS, XR, 7, 8  همگی از این قابلیت برخوردار هستند.

شارژر وایرلس

کابل های خود را تعمیر کنید.

اگر کابل خود را دم دست دارید بروید و آن را خوب بررسی کنید. آیا علائمی از فرسودگی و پارگی در آن می بینید ؟ اگر پاسخ شما بله است. و این پارگی به چشم شما قبلا هم خورده و مطمئن هستید که قدیمی است، پس کابل شارژ را سریعا دور بیندازید. پارگی و فرسودگی که قدیمی باشد  به هر دستگاهی که با کابل آن را شارژ می کنید آسیب می رساند. در بدترین موقعیت ممکن است باعث آتش سوزی هم شود.

اگر اخیرا متوجه شدید که کابل شارژ شما آسیب دیده و کمی پارگی و شکستگی دارد، پیشنهاد ما به شما محافظ کابل های حرارتی است. این لوله ها و محافظ های حرارتی روی سیم شارژ قرار می گیرند و با کمی حرارت مستقیم و مناسب به اندازه سیم شارژ کوچک می شوند. برای انجام این کار می توانید از سشوار هم استفاده کنید که کمی حوصله و صبر می خواهد.

محافظ حرارتی کابل شارژ

جمع بندی

آینده به سوی پیشرفت و در زمینه گوشی موبایل و شارژر به سمت وایرلس و بی سیم شدن گرایش دارد. اما به این معنی نیست که شما دیگر نیاز به مراقبت از کابل های خود ندارید. برای اینکه بتوانید از کابل شارژ خود در مدت زمان زیادی استفاده کنید در مرحله اول کابل مرغوب بخرید نه کابل ارزان و بی کیفیت. همکاران محترم برای خرید انواع کابل شارژ موبایل با انواع قیمت می توانید به سایت دیجی پخش، پخش عمده لوازم جانبی موبایل مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *