قلم لمسی برای تبلت قلم لمسی برای طراحی و نوشتن

قلم لمسی برای نقاشی، طراحی و نوشتن (بهترین قلم لمسی)

تا همین چند سال پیش مردم همه ی کار های نوشتاری و طراحی خود را با یک خودکار بر روی کاغذ انجام می دادند. با ظهور تکنولوژی و گرایش به سمت دنیای دیجیتالی، کم کم این نوشتن ها و طراحی ها بر روی تبلت و گوشی موبایل هوشمند پیاده شد و جای کاغذ و برگه را در زندگی کاربران گرفت. شما با استفاده از یک قلم لمسی به راحتی ایده ها و طراحی های خود را روی تبلت و گوشی هوشمند خود اجرا کنید. حالا سوالی که برای کاربران پیش می آید کدام قلم لمسی بهترین است ؟ یک قلم لمسی خوب چه ویژگی ها و مشخصاتی دارد ؟

بهترین قلم لمسی برای نقاشی و طراحی

قلم لمسی چیست ؟

قلم لمسی یا استایلس Styles مشابه با ظاهر همان خودکار هایی است که ما در طول روز بر روی کاغذ از آن استفاده می کنیم. تفاوت آن ها در این است که قلم لمسی بر روی صفحه ی تبلت و گوشی موبایل هوشمند کار می کند. قلم لمسی دو مدل دارد که شامل دو مورد زیر است :

  • قلم لمسی اکتیو و فعال : این نوع قلم معمولا توسط یک کابل یا با فناوری بلوتوث به تبلت متصل می شود. ظاهری مشابه خودکار های معمولی دارد اما چون حافظه ی داخلی دارد سایز بزرگتری دارد. این مدل همچنین امکان پاک کردن و تنظیم فشار دارد.
  • استایلس پسیو یا غیرفعال : این مدل همانطور که از اسمش پیدا است قابلیت فعالی ندارد و حافظه ی داخلی برای پاک کردن ندارد. قیمت پایین تری برای خرید دارد و سایز و حجم کمتری را پوشش می دهد.

بهترین استایلس و قلم برای طراحی تبلت

ویژگی قلم لمسی استایلس

  • تمیز هستند و برای استفاده نیاز به جوهر ندارند.
  • برای طراحی بسیار دقیق هستند.
  • روی تبلت خط و خش نمی اندازد.
  • برای رسم جداول و نمودار بسیار کاربردی هستند.
  • سر جلسات برای نت برداری و یادداشت بسیار راحت و قابل حمل هستند.
  • برای طراحی و نقاشی کشیدن در دست به راحتی قرار می گیرند.

چه ویژگی و مشخصاتی را هنگام خرید قلم لمسی باید رعایت کنیم ؟

 

پوشش سر یا Nibنیب به معنای سر قلم است. نیب یا سر قلم قسمتی از استایلس است که لیشترین تماس را با صفحه نمایش تبلت دارد. اینکه سر قلم یا نیب از چه جنسی ساخته شده است بسیار حایز اهمیت است. یک سری از مدل ها هنگام تماس و به دلیل اصطکاک سر قلم شان فرو می رود و رفته رفته به داخل خورده می شود و باید عوض شوند. برخی مدل ها هم هیچ مشکلی با اصطکاک ندارند و به راحتی برای تان کار می کنند. این اتفاق بیشتر برای طراحی که استفاده ی بیشتری از قلم لمسی می شود پیش می آید.
راحتی و طراحی قلمطراحی ظاهری قلم هم مهم است. اگر شما در طول روز استفاده ی زیادی از قلم تان دارید و به نوعی شغل شما محسوب می شود پس باید قلمی را تهیه کنید که به راحتی در دست قرار می گیرد و سبک است.
باتری (باطری)اکثر قلم های لمسی شارژی هستند. شما می توانید آن ها 2 ساعت به شارژ بزنید و تقریبا 10 ساعت از آن استفاده کنید بسته به نوع باتری استفاده شده در آن.
تجربه رسمتجربه ای که هنگام کشیدن یا نوشتن حس می کنید بسیار مهم است. قلم شما نه باید به قدری سفت و سخت باشد که با وارد کردن فشار بر آن بنویسید و نه آنقدری نرم و روان باشد که نتوانید آن را کنترل کنید. مسئله تنظیم فشار در این قسمت بسیار مهم است. قلم های لمسی در بازار وجود دارند که درجه حساسیت های متفاوتی دارند و ما با توجه به کاری که می خواهید انجام دهید، می توانید انتخاب کنید.

 

استایلس تبلت و گوشی

چند ویژگی دیگر جانبی اما مهم در انتخاب استایلس

  • قلم هایی را انتخاب کنید که بتوانید سری های آن را بعد از مدتی تعویض کنید. سری قلم ممکن است در طول مدت استفاده ضخامت خود را از دست بدهند و بخواهید سری آن را تعویض کنید.
  • به طراحی ظاهری قلم توجه کنید. طراحان بیشتر وقت خود را پای کارشان می گذارند و نیازمند استفاده از بهترین لوازم هستند. استایلسی را انتخاب کنید که به راحتی در دست قرار بگیرد و حس واقعی بودن به شما بدهد.
  • بدنه آن مقاوم باشد. ممکن است حین انجام کار قلم از دستتان بیفتد و آسیب ببیند پس یک قلم مقاوم تهیه کنید چون قیمت به نسبت بالایی هم دارند.

جمع بندی

در اینجا صرفا نکات لازم برای خرید بهترین قلم لمسی به شما معرفی شد تا بتوانید یک استایلس خوب و مرغوب نسبت به کار مورد نیاز خود تهیه کنید. قلم لمسی یکی از موارد لوازم جانبی موبایل و تبلت می باشد. اگر تبلت دارید می توانید بهترین کیف های تبلت برای خرید را نیز در سایت دیجی پخش، پخش عمده لوازم جانبی موبایل مطالعه کنید. همچنین می توانید چند مدل قلم لمسی خودکاری برای گوشی موبایل هوشمند را نیز از سایت دیجی پخش خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *