شارژر همراه

شارژر وایرلس و مزایا و معایب آن

آیا شما یک گوشی هوشمند دارید که با شارژر وایرلس شارژ می شود ؟ آیا شما نیاز به یک شارژر وایرلس دارید ؟ فناوری های گوشی های موبایل امروزه به سرعت در حال پیشرفت است. در اطراف خود میبینیم که گوشی هایی در حال ساخت هستند که دیگر به شارژر کابلی نیاز ندارند یا پورت هندزفری و شارژ آن ها یکی است. یکی از این فناوری هایی که بسیار نظر مردم را جلب کرده است شارژر وایرلس است که به راحتی قابل حمل است و گوشی را با قرار دادن روی آن برای شارژ کردن آماده می کنید. اگر شما هم یکی از این شارژر ها را دارید، با ما همراه باشید تا مزایا و معایب آن را بررسی کنیم.

خرید شارژر بیسیم

 

مزایا

برای اینکه بخواهیم در مورد مزایای شارژر بیسیم صحبت کنیم نیاز داریم تا آن را کمی با شارژرهای سیمی مقایسه کنیم. در مقایسه با شارژر سیمی، شارژر بیسیم دارای مزایای زیر است :

فناوری قدرتمند

یکی از مزایای شارژر بیسیم که هم از نظر تکنولوژی قوی ظاهر شده است و هم زیبایی دارد این است که شما از شر کشیدن کابل های طولانی راحت می شوید. دیگر نیاز نیست این کابل های بند را حمل کنید فقط کافیست گوشی خود را بر روی شارژر وایرلس بگذارید و تقریبا بعد از یک ساعت گوشی خود را شارژ شده تحویل بگیرید.

استفاده راحت تر

شارژر وایرلس تلفن های هوشمند عمدتا در بازار از اصل القای الکترومغناطیسی استفاده می کنند. هیچ رابطی بین شارژر و گوشی وجود ندارد. تلفن همراه دارای سیم پیچ گیرنده داخلی و شارژر دارای سیم پیچ انتقال داخلی است. آنها برق را از طریق القای الکترومغناطیسی به شارژر بیسیم می رسانند و باعث شارژر شدن آن می شود. نکته را در نظر بگیرید مهم نیست چه برند گوشی ای می خرید فقط باید گوشی شما از فناوری شارژر وایرلس پشتیبانی کند تا شما بتوانید گوشی تان را با یکی از این شارژرها شارژ کنید.

دوام بهتر و بیشتر

شارژرهای سیمی اغلب در حال جدا شدن و وصل شدن هستند که همین روند باعث فرسودگی و پارگی کابل می شود. شما همیشه هنگام شارژ باید مراقب سوکت کابل خود باشید تا دچار آسیب نشود. از آنجایی که شارژرهای وایرلس نیاز به وصل و جدا شدن ندارند و از کابل استفاده نمی کند دوام بیشتری دارد و فرسودگی را کاهش می دهد.

خرید شارژر وایرلس

 

معایب

تا اینجا مزایای شارژر بیسیم را خواندیم. اگرچه این محصول مزایای زیادی داشت اما در مقایسه با شارژرهای سیمی معایبی نیز دارد که شامل موارد زیر می شود :

فاصله کم است، تنها برای انتقال فناوری خوب است.

میدان مغناطیسی در هوا بسیار سریع تجزیه می شود. فناوی شارژرهای وایرلس به طوری طراحی شده است که باید فاصله کمی داشته باشند تا شارژ شوند. این فاصله به طور معمول 3 تا 8 میلی متر است. برای شارژ کردن گوشی همراه خود باید قاب موبایل و پوشش محافظ گوشی خود را جدا کنید تا فاصله به حداکثر برسد و شارژ موثر انجام شود.

هنگام شارژ امکان کار کردن با گوشی نیست.

کاربران اصولا از گوشی خود در همه حال استفاده می کنند. برای شارژ شدن گوشی حداقل یک ساعت زمان گذاشت و شاید این برای برخی از مردم سخت باشد و بخواهند هنگام شارژ هم با گوشی خود کار کنند. شارژر وایرلس این امکان را به شما نمی دهد و شما نمی توانید با گوشی موبایل خود کار کنید. شارژر بیسیم به صورت تخت طراحی شده است و شما باید گوشی را به صورت تخت روی آن قرار دهید و حتی برای موسیقی گوش کردن یا مکالمه هم نیاز به یک هدست بلوتوثی دارید. در مقایسه با شارژری که از کابل استفاده می کند این مشکل را دارید.

راندمان شارژ ضعیفی دارند.

قدرت شارژرهای بیسیم آنطور که خیلی ها باور دارند خیلی زیاد نیست و به طور معمول 15 وات است. برند های خیلی کمی در بازار به تولید شارژر وایرلس با قدرت بالا پرداخته است و اکثرا با قدرت کمی شارژ می کند.

قیمت گران تری دارد.

شارژرهای سیمی که به طور کامل شامل کابل،آداپتور،تبدیل و محافظ کابل می شوند قیمتی بسیار ارزان تر از شارژر وایرلس دارند. Wireless charger نیاز به مدار های حفاظتی موردنیاز و مربوط دارند که قیمت آن ها را هنگام عرضه در بازار در مقایسه با شارژرهای کابلی افزایش می دهد.

چگونگی استفاده از شارژر وایرلس

 

خلاصه بندی

موارد فوق مزایا و معایب شارژر وایرلس بود که به آن پرداختیم. با بررسی نیاز خود می توانید تصمیم بگیرید که آیا به یکی از این شارژرها نیاز دارید یا خیر ؟ و اگر از آن دسته از افرادی هستید که شارژر سیمی نیاز داررید می توانید از سایت دیجی پخش، عمده لوازم جانبی موبایل سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *