اولین نسخه آزمایشی iOS 13 جیلبریک شد!

اولین نسخه آزمایشی iOS 13 جیلبریک شد!

همان طور که می دانید، کنفرانس توسعه دهندگان اپل با نام WWDC 2019 هفدهم خرداد ماه برگزار شد و طی این رویداد، از نسخه جدید سیستم عامل های آی او اس،‌ مک، واچ او اس (wacthOS) و تی وی او اس (tvOS) پرده برداری شد.
یکی از برنامه نویسان با نام iBSparkes در صفحه توییتر خود، اعلام کرد که موفق به جیلبریک کردن اولین نسخه آزمایشی iOS 13 شده است.
در تصویری که ضمیمه این توییت شده است، یک دستگاه آیفون 8 با سیستم عامل iOS 13 را شاهد هستیم که نرم افزار سیدیا روی آن اجرا شده است.

جیلبریک عملیاتی است که به وسیله ی آن محدودیت های اعمال شده برای کاربر هنگام استفاده از سیستم عامل IOS برداشته می شود و یکی از مزایای رفع این محدودیت ها ، بهره مندی از قابلیت نصب نرم افزار های کرک شده روی این سیستم عامل است. جیلبریک توسط روش های نرم افزاری و با شناسایی حفره های موجود در سیستم عامل IOS صورت می گیرد و شرکت اپل با به روز رسانی سیستم عامل دستگاه های خود ، مانع اجرای این عملیات روی نسخه های جدید IOS می شود.پس نرم افزاری که برای جیلبریک یک محصول یا نسخه ای مشخص از سیستم عامل IOS منتشر می شود لزوما قادر به جیلبریک کردن دستگاه های دارای سیستم عامل جدیدتر نیست و انتشار نرم افزار مورد نیاز برای جیلبریک نسخه های جدید ممکن است نیازمند زمانی یک ساعته ، یک روزه ، و حتی یک ماهه یا بیشتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *