چرا گوشی موبایل داغ می شود

داغ شدن گوشی و راه حل هایی برای خنک کردن آن

آیا گوشی شما در برخی مواقع بیش از حد داغ می شود ؟ اما سوالی که برای کاربران به وجود می آید این است که این اتفاق به صورت خود به خود اتفاق می افتد یا علت داغ شدن گوشی استفغاد از برنامه خاصی است ؟ تشخیص داغ شدن گوشی کمی پیچیده و دشوار است. وقتی گوشی شما داغ می شود باید آن را خاموش کنید تا خنک شود اما در همین چند دقیقه ممکن است کار ضروری داشته باشید. پس بیایید تا علت داغ شدن گوشی و راه حل هایی برای فیکس کردن آن را بگوییم.

علت داغ شدن گوشی موبایل

چرا گوشی شما داغ می کند ؟

قبل از شروع در مرحله اول بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا گوشی شما در حالت عادی داغ است یا هنگام استفاده ی زیاد ؟ زیرا اگر در حالت عادی باشد گوشی شما مشکل اساسی دارد.

اگر داغ شدن گوشی شما زمانی اتفاق می افتد که با آن بازی انجام داده اید و بعد از 15 الی 20 دقیقه خنک می شود، عادی است. اما اگر گوشی موبایل شما هشدار داغ شدن جدی می دهد و حتی در لمس کردن آن مشکل دارید باید آن را بررسی کنید.

اخطار گرم شدن موبایل

دلایلی قدیمی که باعث داغ شدن گوشی می شود :

  • تنظیمات روشنایی شما بیش از اندازه زیاد است.
  • مدت زمان طولانی به وای فای وصل شده اید.
  • بازی و گیم های زیادی را انجام می هید.

این مواردی که بالاتر ذکر شد برای گوشی های قدیمی است. با پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروزه گوشی های هوشمند دیگر این مشکلات را ندارند پس دلایل داغ شدن گوشی موارد دیگری است. با ما همراه باشید تا این موارد را با شما در میان بگذاریم.

اپلیکیشن های دارای باگ باعث داغ شدن گوشی موبایل می شود.

شاید این مسئله خیلی به گوشتان نخورده باشد ولی ممکن است شما یک نرم افزار نصب کنید و با اندروید گوشی شما سازگاری نداشته باشد و باعث داغ شدن بشود. یک مسئله دیگر در باگ های نرم افزاری این است که امکان دارد شما یک نرم افزار در گوشی خود داشته باشید و نسخه آن به روز شود، برخی موقع ها ممکن است نسخه آپدیت شده باعث داغ شدن گوشی شود. به روز رسانی خودکار مفید است و گاهی باعث مشکل می شود.

در این حالت شما دو راه حل دارید :
  • اپلیکیشن باگ دار را حذف کنید.
  • به روز رسانی را بررسی کنید.

به محض اینکه برنامه را حذف کردید گوشی خود را خاموش کنید و مجدد روشن کنید، کمی صبر کنید تا خنک شود. اگر مشکل حل نشد و گوشی شما هنوز داغ بود مشکل دیگری دارد.

گرم شدن گوشی موبایل

استفاده بیش از اندازه از دوربین گوشی می تواند باعث داغ شدن شود.

در بعضی مواقع این اتفاق می افتد و این اتفاق خود به چند عامل دیگر بستگی دارد که شامل موارد زیر است :

  • روشنایی صفحه نمایش
  • وضوح فریم انتخاب شده
  • استفاده طولانی مدت از دوربین

شما گوشی موبایل خود را زیر نور مستقیم خورشید رها کرده اید.

عوامل محیطی می تواند باعث داغ شدن گوشی شما شود. برای مثال اگر شما موبایل را روی داشبور ماشین گذاشته باشید یا در طول مسیر موبایل خود روی استند باشد نور آفتاب به آن می خورد و مسلما داغ می شود. برای جلوگیری از اینکار و خنک کردن گوشی خود از تهویه مناسب ماشین استفاده کنید. در شرایط دیگر که نیاز به استفاده از گوشی ندارید، آن را دور از نور خورشید نگه دارید و یا گوشی را زیر سایه بگذارید.

محافظت از موبایل از نور خورشید

 

قاب گوشی باعث گرم شدن گوشی می شود.

طبیعتا همه ما برای محافظت از بدنه گوشی خود از قاب موبایل استفاده می کنیم. قاب های موبایل عمدتا از پلاستیک ساخته شده اند و وقتی روی گوشی قرار بگیرند باعث افزایش گرمای گوشی می شوند چرا که گوشی عایق گرما است و این دما را در خود نگه می دارد. وقتی گوشی گرم می شود و قاب هم روی آن باشد مانند این است که در تابستان گرمتان است و یک کت هم بپوشید. وقتی اثری از گرم شدن گوشی دیدید قاب را در بیاورید و حتی پیشنهاد می شود هنگام کار کردن با گوشی در منزل پوشش قاب را خارج کنید.

ممکن است کابل شارژتان مشکل داشته باشد.

یکی از عمده مشکلاتی که باعث گرم شدن گوشی می شود استفاده از یک کابل شارژ نامرغوب است. هنگام شارژ کردن شما باید از یک کابلی استفاده کنید تا به موبایل شما کاملا بخورد و باعث داغ شدن باتری گوشی شما نشود.

به طور معمول گوشی شما نباید آنقدر گرم شود که هنگام شارژر شدن مشکل ایجاد کند. این گرما سه علت دارد : کابل شارژ مناسب نیست. باتری خراب است. سوکت نیاز به تعمیر دارد.

راه حل هایی برای فیکس کردن :
  • کابل و آداپتور را عوض کنید.
  • باتری را تعویض کنید.
  • سوکت شارژ را تعمیر کنید.

چگونه گوشی موبایل خود را خنک نگه داریم ؟

  • روشنایی گوشی را کاهش دهید.
  • از وای فای طولانی مدت استفاده نکنید.
  • یک فن همراه می توانید نصب کنید.
  • هنگام کار کردن قاب را دربیاورید.
  • گوشی خود را از فایل های اضافی پاک کنید.
  • شارژر مناسب استفاده کنید.

دمای عادی گوشی موبایل

جمع بندی

در مرحله آخر اگر تمام این نکات را رعایت کنید از داغ شدن گوشی جلوگیری کرده اید و نه تنها گوشی شما گرم نمی شود بلکه باتری آن دوام بیشتری می آورد. برای گوشی خود نیز می توانید برنامه های نصب کنید تا سلامت گوشی شما را نشان دهد و لوازم جانبی تهیه کنید تا سلامت گوشی تان را ضمانت کند. برای خرید انواع لوازم جانبی موبایل عمده از سایت دیجی پخش دیدن کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *