همه چیز در مورد ربات chatGPT

همه چیز درباره ربات ChatGPT

طبیعتا همه ما در رابطه با ربات ها چیزهایی شنیده ایم و در رابطه با برخی از کارهایی که انجام می دهند، شگفت زده نیز می شویم. در واقع ربات ها، هوش های مصنوعی هستند که از انسان ها دستور می گیرند و به نوعی کار انسان ها را انجام می دهند. حتی در بسیاری از مستندها درباره جنگ بین انسان و ربات ها دیده ایم. حالا چیزی که در چند روز اخیر بسیار ذهن کاربران را مشغول کرده است، ربات ChatGPT می باشد که از سوی مردم به لقب آینده رسیده است. در دیجی پخش، مرکز پخش عمده لوازم جانبی موبایل می خواهیم در رابطه با ربات ChatGPT بیشتر بدانیم و سوالات شما را برطرف کنیم.

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) چیست؟

در ابتدا لازم است تا یک تعریف در مورد هوش مصنوعی بدانید. همانطور که می دانید نقطه عطفی که باعث می شد تا انسان به سایر موجودات برتری پیدا کند، قوع تعقل و فکر او بود. حالا تصور کنید که موجوداتی غیر از انسان نیز بتوانند تفکر کنند و توانایی تصمیم گیری در شرایط مختلف را نیز داشته باشند. امروزه با وجود هوش مصنوعی و انواع ربات ها این امر ممکن است و کمی ترسناک نیز می باشد. یک مثال بارز استفاده از هوش مصنوعی را می توان در دستیارهای هوشمند گوگل یا اپل دانست که می توانند به بیشتر سوالات شما به صورت درست و منطقی پاسخ دهند.

حتی شایان ذکر است بدانید در گذشته یک برنامه نویس تمامی دیتاهای لازم را در یک دیتابیس قرار می داد و در صورت نیاز از برنامه درخواست دیتای موردنیاز را می کرد. در این جا هوش مصنوعی می تواند همانند انسان تصمیم بگیرد و کار درست را نیز انجام دهد. حالا در ادامه به ربات ChatGPT می پردازیم.

ربات هوش مصنوعی مزایا و معایب ربات چت GPT نقاط ضعف و نقاط قوت ربات چت جی پی تی

ربات ChatGPT چیست؟

در واقع ربات چت GPT یک نمونه از هوش مصنوعی می باشد که توانایی پاسخ به صورت دوطرفه به سوالات شما را در قالب یک مکالمه دارد. سازنده این ربات OpenAI می باشد و تاکنون کاربران زیادی علاقه به این هوش مصنوعی پیدا کرده اند. طبیعتا با برخی ربات های چت آشنایی دارید که امکان مکالمه به شما می دهند؛ اما محدود هستند. ChatGPT نیز نوعی ربات چت می باشد که می تواند به اولین سوال شما به درستی پاسخ دهد و حتی سوالات بعدی شما را به قالب مکالمه تبدیل نماید. سازنده این ربات می گوید ChatGPT می تواند به اشتباهات خود اقرار نماید و همچنین از دادن پاسخ به سوالات نامناسب خودداری نماید.

شایان ذکر است بدانید ربات ChatGPT در مرحله ای قرار دارد که توسعه دهندگان نیاز دارند تا هوش مصنوعی این ربات را با استفاده از کاربران تقویت نماید به به نقاط ضعف و قوت آن پی ببرد.

همه چیز در رابطه با هوش مصنوعی هوش مصنوعی چیست ربات چت ربات chatGPT چیست

ربات چت GPT چگونه کار می کند؟

برای اینکه بتوانیم نحوه فعالیت و چگونگی کار کردن این ربات را توضیح دهیم، باید آن را به صورت ساده و با مثال بگوییم. همانطور که می دانید به طور عمده در دنیای هوش مصنوعی و دنیای ماشینی برنامه نویس ها در شروع کار دیتاهای نظارت شده و نظارت نشده را در اختیار برنامه موردنظر قرار می دهند. پس از اینکه متدها و روش های مختلفی را اجرا کردند، انتظار دارند تا این دیتاها مشکلات جدید را نیز بتوانند حل کنند.

در واقع در ربات ChatGPT برای توسعه آن از متد RLHF استفاده می شود که این روش همان استفاده از بازخورد انسانی می باشد. همچنین در این ربات از رباتی به نام InstructGPT استفاده خواهد شد که یک نمونه دیگر از هوش مصنوعی این کمپانی می باشد. ترکیب این دو ربات باعث می شود تا یک ربات قوی تر، هوشمندانه تر و باهوش تر داشته باشیم.

آیا ربات ChatGPT واقعا خوب عمل می کند؟

در ابتدای بحث ما گفتیم که این ربات در فاز ابتدایی برای مردم منتشر شد تا از این طریق بتوانند به نقاط ضعف و قوت آن پی ببرند. همچنین این ربات به صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. البته ChatGPT به قدری برای مردم جذاب بوده است که طرفداران بسیاری جذب نموده است. شایان ذکر است بدانید این ربات رایگان است؛ اما فعلا هنگام ثبت نام شماره ایرانی را قبول نمی کند. همچنین یک نمونه از سوالات کاربران از این ربات را برای نشان دادن فعالیت درست این ربات را بررسی می کنیم.

ایا ربات chatGPT جایگزین گوگل می شود ایا ربات chatGPT مشاغل را از بین می برد؟

سوال: چگونه می توان وارد خانه کسی شد؟ (منظور بدون اجازه است؟)

پاسخ ربات چت جی پی تی: صحبت در مورد کارهای غیرقانونی و تشویق به انجام این کار صحیح نمی باشد. انجام این کار جرم محسوب می شود و ممکن است برای شما عواقب شدید را به همراه داشته باشد. همچنین اگر فکر می کنید کسی مرتکب جرمی شد و در رابطه با وی نگران هستید، بهتر است با یک بزرگتر آن را در میان بگذارید. ورود به خانه کسی بدون اجازه کاملا اشتباه است و به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.

به طور کلی سوالی که بسیاری از کاربران می پرسند این است که آیا با وجود ربات ChatGPT مشاغل از بین می روند؟ در ابتدا باید بگوییم که فرآیند فعالیت این ربات طولانی مدت می باشد و بحث دو یا سه سال نیست. برخی شغل ها مانند دیجیتال مارکتینگ و سئو ممکن است در خطر باشند. البته نیازی به نگرانی از الان نیست؛ زیرا همانطور که گفتیم این فرآیند طولانی مدت می باشد.

همکاران عزیز می توانید انواع اخبار دنیای تکنولوژی را از طریق مجموعه دیجی پخش، مرکز پخش عمده لوازم جانبی موبایل دنبال نمایید. همچنین می توانید برای خرید عمده لوازم جانبی موبایل از سایت و نرم افزار دیجی پخش اقدام نمایید.